Door de bril van BrussaardDoor de bril van Brussaard
Back Back Column

Door de bril van Brussaard

29 mei 2019

Als de modder droogt, valt het er vanzelf af, toch?

 

Heeft u al eens met uw voeten in de modder of een regenplas gestaan bij het uitstappen? Of dat u geen parkeerplaats kon vinden en dat u rechtsomkeert maakte? Of dat u bezweet of nat van de regen en een vol hoofd alsnog te laat binnen was en de grande opening heeft gemist? Of de avond eindigt met -in-het-pijpje-blazen van oom agent: want die stond niet voor niets op die eerste rotonde.

'Oog voor detail' is onze specialiteit. Het is toch een grote meerwaarde dat Brussaard iedere stap van uw bezoeker uitvergroot en afvraagt hoe dit een -beleving- met toegevoegde waarde kan worden? Dat er altijd plek is voor de deur voor de laatkomers? Dat de topsprekers en topgasten zorgeloos worden opgehaald en stipt op tijd aanwezig zijn? Dat het niet uitmaakt hoeveel mensen er komen, maar dat met gemak de locatie kan worden bereikt met een ontspannen glimlach? Met oog voor detail. Geen overvolle parkeerplaatsen of boze buren meer?

-De Bril van Brussaard -wordt dit weleens genoemd: Op welke manier kan de gast onbezorgd en ontspannen aankomen, zorgeloos en veilig parkeren en vertrekken? Zodat het effect van het evenement zelf wordt uitvergroot. Uw doel wordt dan bereikt.

Stel dat u geen aandacht geeft aan de vervoersregie: De consequenties kunnen groot zijn. Wat is het toch balen als er weer zo’n verkeersregelaar op de verkeerde plek staat of verkeerde aanwijzingen staat te geven. En wat kunnen we met die topgast die zijn auto bij de eerste rotonde in de prak rijdt? De naam van het evenement wordt in een adem genoemd op social media en in de kranten. Het kan anders. Gasten die vol met modder aan de broekspijpen rondslenteren langs de standjes of uw restaurant of kasteel binnenvluchten. 'Ach mevrouw, het is dat typische Nederlandse weer he? Als de modder droogt, valt het er vanzelf af hoor!' hoorde ik laatst bij een toplocatie….

Zo vertrouwde een gast mij onlangs toe, terwijl we samen in het golfkarretje zaten, op weg naar de evenementlocatie: 'Als ik word uitgenodigd voor een bijeenkomst, een meeting of een event, moet dat passen in mijn agenda. Naarmate de dag vordert, word ik steeds kritischer of ik wel ga. Is dit wel of niet relevant in mijn drukke agenda. En weet je wat dan gaat tellen? De reistijd naar het evenement toe, de filedruk, of ik weet waar het is en of de mensen die er komen wel voor mij relevant zijn. En bij dit evenement voelde ik me welkom, want speciaal voor mij waren parkeerplaatsen gereserveerd, ontving ik een uitstekende uitnodiging met routebeschrijving en last but not least: ik word vanavond weer gewoon thuisgebracht na een lange dag hard werken. Ik hoef nu eens niet in een hotelkamer, maar kan gewoon weer terug naar mijn gezin. Die zien mij al zo weinig!'

We weten even kort door de bocht de hoofdact en wat er wordt gegeten en waar de jassen worden opgehangen. Als vervoersregisseur zijn wij altijd aan het inleven in de details. We verplaatsen ons in de gang van de gast. Daar anticiperen we op. Wij zorgen bijvoorbeeld voor een shuttle service naar mooie droge parkeerplaatsen, bewegwijzering, zodat gasten prettig en veilig parkeren. Als mensen op een evenement gedronken hebben, dan kunnen we ook een BOB chauffeur inzetten, die de mensen in hun eigen auto naar huis brengt. Het onbezorgd aankomen en weggaan helpt allemaal om de mensen te laten genieten. Ik wens u een mooie zomer met veel evenementen toe.

Zo blijft het evenement een dierbare herinnering voor iedereen en staat de hoofdact echt centraal. Kijk eens vanuit die bril naar uw evenement….

Door > Paul Brussaard 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!