
‘Vanderloo Events bestaat inmiddels al 42 jaar,’ vertelt Henry. ‘Onder die naam voeren we opdrachten uit die bestaan uit meerdere disciplines, zoals de volledige productie van evenementen én decorbouw. Maar we worden al jaren ook alleen voor de decorbouw gevraagd. Denk aan grootschalige projecten als het opbouwen van een compleet bruin café, decor voor De Toppers of sfeervolle stands op beurzen in binnen- en buitenland. Intern en extern leidde dat soms tot verwarring. Klanten vroegen zich af: zijn jullie nou een evenementenbureau of een decorbouwer? Daarom hebben we besloten om onze decorafdeling een eigen gezicht te geven. Met een eigen naam, website, vrachtwagens en visuele identiteit is DKOR nu ons gespecialiseerde decorbedrijf.’
Bij DKOR geniet je van dezelfde mate van ervaring en expertise die je altijd al gewend was van Vanderloo. Die continuïteit en de onveranderde persoonlijke aanpak zijn tekenend voor het familiebedrijf, dat met toewijding en vakmanschap al decennialang evenementen tot in de puntjes verzorgt.
Dezelfde ziel
DKOR is dus geen afscheid van Vanderloo Events, maar een logische uitbreiding van het familiebedrijf. Door een duidelijke scheiding te maken tussen evenementenorganisatie en decorbouw, wordt het voor opdrachtgevers helderder wat ze kunnen verwachten – zonder in te leveren op de vertrouwde kwaliteit en persoonlijke aanpak waar de familie Van der Loo al generaties lang om bekend staat. Want hoewel het bedrijf nieuw is, is het team achter DKOR exact hetzelfde. ‘De jongens van DKOR zijn nog steeds dezelfde jongens. Alleen nu rijden ze niet meer met een Vanderloo-vrachtwagen, maar met een DKOR-vrachtwagen voor bij de klant’, vertelt Henry.
Mega ervaring in mega producties
En die ervaring spreekt boekdelen. Vanderloo – en daarmee ook DKOR – heeft inmiddels een indrukwekkend portfolio opgebouwd. Henry vertelt enthousiast: ‘Voor Volvo Trucks hebben we een complete hal in Nederland én België omgetoverd tot een heus Lapland, als sfeervolle introductie voor hun medewerkersreis. Voor Intratuin realiseerden we een betoverende kerstshow in Italiaanse stijl, compleet met geveldecor en een sterrenplafond.’ Ook op internationale beurzen laat DKOR zich gelden: voor reisorganisaties als Djoser bouwen ze jaarlijks sfeervolle stands in Nederland, België en Duitsland – stuk voor stuk met oog voor detail en beleving.
Toekomstplannen: DKOR op festivals
Met DKOR is de blik ook gericht op de toekomst. ‘We doen nu veel voor locaties en eventorganisatoren, maar de festivalwereld is nog relatief onontgonnen terrein voor ons’, zegt Henry. ‘Daar liggen kansen, zeker omdat VIP-beleving steeds belangrijker wordt op festivals. Denk aan sfeervolle VIP-lounges met een compleet bruin café of een decoratieve wijnkelder. Dat is een richting waarin we graag verder willen groeien. Met DKOR zijn de eerste stappen richting die ambitie gezet.’
Hoofdfoto's: Masterphoto