Dinner in Motion speelt in op belevenisbehoefteDinner in Motion speelt in op belevenisbehoefte
Back Back Nieuws

Dinner in Motion speelt in op belevenisbehoefte

31 juli 2017


Het is het meest gehoorde woord voor ondernemers: ‘beleving’. Van het tanken van de auto, tot het drinken van een kopje koffie. De beleveniseconomie waarin wij ons bevinden vereist innoverende belevingsconcepten. Een goed voorbeeld hiervan is het succesvolle horecaconcept Dinner in Motion, een digitaal 360 graden restaurant gevestigd in megapand The Wall langs rijksweg A2 bij Utrecht. 


Voor de vierde keer verlengd
Dinner in Motion is het nieuwe dinerconcept waarbij je dineert in een 360 graden projectie. Ook de tafel waaraan je eet wordt geprojecteerd en zit vol met special effects. De beelden die worden vertoond zijn spectaculair en afgestemd op de gerechten. Het concept, wat in eerste instantie  maar enkele maanden geopend zou zijn in The Wall, zal nu voor de 4e keer op rij verlengd worden naar eind oktober. “Op dit moment zijn we druk bezig met een permanente locatie. Sinds de opening is er ook veel interesse vanuit het buitenland. Momenteel zijn we alle mogelijkheden aan het bekijken.” aldus eigenaar Bram van der Vorst.

Trend in foodconcepten zet door
Dinner in Motion is niet het enige foodconcept dat inspeelt op de belevenisbehoeftes uit de markt. Waar het begon met foodtruckfestivals en pop-up restaurants, zijn inmiddels diverse andere initiatieven die hun intreden doen in Nederland. Zoals bijvoorbeeld Dinner in the Sky of VR-dining, dineren met een virtual reality bril. De horecabranche blijft zich vernieuwen met uiteenlopende concepten die inspelen op beleving. En de consument vindt het prachtig.

The Wall 
Niet alleen in de foodsector is men zich sterk aan het innoveren op belevingsgebied, maar ook in zakelijk vastgoed wordt er alles gedaan om een bezoeker te kunnen verrassen en te entertainen. Zo hebben ze in het winkelcentrum the Wall, de locatie waar Dinner in Motion momenteel is gevestigd, een week lang (van 5 tm 13 aug) de deuren geopend voor de langste stormbaan van Europa. Het event, genaamd ‘Beat the Wall, zal naar verwachting meer dan 10.000 bezoekers gaan trekken. En in oktober, als de zomer voorbij is, kan men maar liefst 3 maanden lang bibberen in het grootste spookhuis van de Benelux, ook in the Wall.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!