Diergaarde Blijdorp opent nieuwe Haaienzaal Diergaarde Blijdorp opent nieuwe Haaienzaal
Back Back Interview

Diergaarde Blijdorp opent nieuwe Haaienzaal

11 oktober 2019

Rotterdam is weer een bijzondere evenementenzaal rijker. Dinsdag 8 oktober opende Diergaarde Blijdorp in het Oceanium de volledig vernieuwde Haaienzaal. Goed zichtbaar door de spectaculaire, 7,5 meter lange glazen wand waagden twee professionele duikers zich tussen de talloze haaien, barracuda’s en zeeschildpadden in het Atlantische Zeebassin. Onder water knipten zij feestelijk het lint door waarmee de Haaienzaal na een renovatie van enkele maanden weer geopend is. Onder de naam Roze Bubbels & Haaien volgde er een bruisend ‘Haai-Society’ event voor relaties en genodigden in samenwerking met het Rotterdamse pr-bureau MissPublicity die in het teken stond van bijzondere ontmoetingen.

In 2001 werd het Oceanium van Diergaarde Blijdorp geopend, met in het hart van het gebouw de congres- en evenementenzalen EAUditorium en de Haaienzaal. De Haaienzaal is de populairste evenementenlocatie van Blijdorp met jaarlijks zo’n 250 evenementen, van vergaderingen tot huwelijksvoltrekkingen en van feestelijke kerstdiners tot volledige congressen. Tijdens de intensieve renovatie is alles vernieuwd en geüpgraded. De Haaienzaal heeft een sfeervolle, moderne uitstraling gekregen en is klaar voor een breed scala aan nieuwe en vernieuwende evenementen. Erik Zevenbergen, Directeur Diergaarde Blijdorp, vertelt: “We zijn heel blij dat we de parel in onze kroon weer kunnen openen. Wat de Haaienzaal uniek maakt is de 7,5 meter lange ruit die een spectaculair zicht geeft op de schildpadden, barracuda’s en haaien in het Atlantische Zeebassin. Door dit unieke uitzicht is een event in de Haaienzaal altijd een bijzondere gebeurtenis.” De Haaienzaal is ideaal te combineren met het EAUditorium voor enkel- of meerdaagse congressen en feestavonden, maar ook in combinatie met het gehele Oceanium voor een exclusieve avond.

Samenwerking Blijdorp en MissPublicity

De heropening van de Haaienzaal en het daaropvolgende Haai-Society event Roze Bubbels & Haaien markeert de start van de samenwerking tussen pr-bureau MissPublicity en Diergaarde Blijdorp. Doel van de samenwerking is om elkaar als twee echt Rotterdamse bedrijven te versterken en relaties uit het Rotterdamse bedrijfsleven samen te brengen en aan elkaar te verbinden. Clarissa Slingerland, oprichter-eigenaar van MissPublicity, vertelt: “Voor ons concept Roze Bubbels &… werken wij altijd samen met sterke partners in de Rotterdamse eventbranche. Wij zijn trots op onze nieuwe samenwerking met Diergaarde Blijdorp en gaan onze schouders zetten onder deze bijzondere, nieuwe plek. Niet alleen omdat de Haaienzaal een van de mooiste eventlocaties van de stad is, maar ook omdat ik zelf een enorme dierenfan ben. Wat is er dan mooier dan tussen deze fascinerende dieren zo’n exclusief feest te mogen geven en bijzondere ontmoetingen mogelijk te maken?” Roze Bubbels & … zal een jaarlijks terugkerend society-event worden in Diergaarde Blijdorp. Ieder jaar wordt een andere diersoort centraal gezet en worden nieuwe ontmoetingen uit de relatiekring van MissPublicity en Diergaarde Blijdorp gerealiseerd.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!