Back Back Nieuws

Derde editie NRC Media Embassy: hoe bereiken we doelgroepen?

31 mei 2013
De derde
editie van de NRC Media Embassy vond gisteren plaats in TOBACCO Theater in Amsterdam. Dit is een serie van exclusieve
kennissessies die NRC Media organiseert voor adverteerders en mediabureaus. De
aanwezigen werden dit keer bijgepraat over het claimen van online autoriteit en
online, met name mobile, advertising door Onno Rompa (Marketing Communicatie
Red Banana Innovations) en Douwe Cobelens (Managing Director bij Bandbreed).
Commercieel directeur van NRC Media, Martijn Standaart, gaf bijbehorende
praktijkvoorbeelden.

Minder afhankelijk van journalisten en media
In het tot creatieve omgeving omgebouwde TOBACCO Theater in Amsterdam beet Onno
Rompa het spits af met een presentatie over de nieuwe manier van online
autoriteit claimen, onafhankelijk van platform en apparaat. “Tegenwoordig zijn
we in staat om rechtsreeks met klanten en consumenten te communiceren. We zijn
steeds minder afhankelijk van journalisten en de media. De rol van het individu
wordt steeds belangrijker”, aldus Onno Rompa. Douwe Cobelens bracht de
aanwezigen op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied
van online, met name mobiel, advertising. Hij sprak over de toekomst van de
flash banner, zette uiteen hoe mobile advertising werkt en vertelde wat er komt
kijken bij een multi-device campagne. De onderwerpen werden vervolgens door commercieel
directeur van NRC Media Martijn Standaart verder toegelicht aan de hand van
concrete praktijkvoorbeelden.

Kennisnetwerk met zes topondernemingen
NRC Media Embassy is een kennisnetwerk dat is opgericht samen met zes
topondernemingen uit de Nederlandse communicatiebranche: Bandbreed, DPI,
SearchResult, MarketingMonday, Quadia Online Video, Red Banana. Tijdens
netwerkbijeenkomsten wordt hun kennis beschikbaar gesteld aan adverteerders en
mediabureaus. Zij krijgen op die manier antwoord op de vraag ‘hoe kunnen wij
onze doelgroep optimaal bereiken?’

Interactieve bijeenkomst

“We bieden onze adverteerders en
mediabureaus informatie en advies over online marketing, social media, SEO,
augmented reality/3D animaties, webcare en online video en webcasting”, aldus
Martijn Standaart. “De thema’s van vanmiddag, online autoriteit en online, met
name mobile, advertising, sprak de gasten zichtbaar aan; het was een
interactieve bijeenkomst, met veel vragen aan de twee sprekers en interessante
discussies.” 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!