Demo Productions: al 20 jaar passie voor licht en geluid
27 mei 2019Als 15-jarig jochie was Vianney Demollin op het juiste moment op de juiste plek. Vrienden van hem draaiden muziek op feesten en partijen en ze hadden op dat moment drie geluidssets, drie aanvragen en maar twee dj’s. Ze vroegen aan Vianney of hij hen uit de brand kon helpen en zo geschiedde. Een passie was geboren. Een passie die in 1999 resulteerde in de oprichting van een eigen bedrijf en die 20 jaar later nog steeds de drijfveer vormt voor het succes van Demo Productions. Vianney Demollin vertelt er graag over.
‘Toen ik op mijn vijftiende voor het eerst draaide, samen met een vriend, vonden we dat zo leuk dat we direct zelf een geluidsset gebouwd hebben, waarmee we fuifjes bleven draaien. Al snel werden we door de plaatselijk coverband Network, die 150 tot 160 optredens per jaar verzorgde, gevraagd om voor hen de set op te bouwen en af te breken. Voor ons was dat de reden om een eigen bedrijf op te richten. Drie jaar lang reisden we mee met de band en investeerden we het verdiende geld in nieuwe apparatuur. Ons clubje mensen groeide en er kwamen aanvragen binnen om ook andere projecten te doen. Zo groeiden we geleidelijk steeds verder’.
Gestage groei
In 2007 vond Demollins compagnon het welletjes. Hij wilde niet verder groeien en Demollin wel. De compagnon werd uitgekocht en Demollin zette het bedrijf met inmiddels zeven medewerkers voort. Een jaar later volgde de overname van een klein lokaal bedrijfje, inclusief het klantenbestand. In 2011 nam Demo Productions de verhuuractiviteiten van het Meijelse bedrijf JMS Stage Service over en verhuisde ook het kantoor naar Meijel. De gestage groei zette door en in 2014 betrok Demo Productions het huidige pand in Steijn.
Lag in het begin de nadruk op het draaien op feesten en partijen en het verzorgen van de techniek bij concerten, tegenwoordig ligt de focus van Demo Producties op de zakelijke markt van bedrijfsfeesten, bedrijfspresentaties en congressen. Totaalontzorging en klanttevredenheid zijn daarbij basisbegrippen. Demollin: ‘Licht en geluid zijn een middel, geen doel. Wij hebben technische mensen in dienst die werkelijk kunnen toveren op dit gebied, maar het moet allemaal wel naar de wens van de klant zijn. Daarom behoren er ook adviseurs tot onze club, die meedenken en perfect in kaart brengen wat de klant wil en naar die klant toe uit kunnen leggen wat de mogelijkheden zijn. Zij zorgen voor het totaalplaatje, waarna onze techneuten aan de slag gaan om dat concreet te maken’.
Demollin: ‘Licht en geluid zijn een middel, geen doel’
Nieuwe markten, nieuwe kansen
Hoewel de focus dus op corporate evenementen ligt is Demo Productions zijn roots niet vergeten. Oude klanten uit de begintijd zijn gebleven en ook nog steeds welkom, ondanks de groei van het bedrijf. Ook ontgint Demo Productions regelmatig nieuwe markten. Zo werd het werkgebied van Limburg en Brabant in de loop der jaren uitgebreid naar heel Nederland, met af en toe ook opdrachten in het buitenland. De recente overname van een Belgisch bedrijf dat gespecialiseerd is in het verzorgen van modeshows vormde opnieuw een uitbreiding van het portfolio. En toekomstplannen zijn er genoeg. Demollin: ‘We willen onze naam nog meer vestigen in de Randstad, daarna gaan we misschien wel de Duitse markt op. Ondertussen blijven we ons ontwikkelen. We beschikken inmiddels naast licht en geluid over geavanceerde videoapparatuur waarmee evenementen nog professioneler aangekleed kunnen worden. Maar eerst gaan we ons 20-jarig bestaan vieren, met al onze vaste klanten en hopelijk een heleboel nieuwe’.
Door > Ton van de Laar
Goed artikel?
Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!