Dear future… | Capital CDear future… | Capital C
Back Back Nieuws

Dear future… | Capital C

30 juni 2020

In een periode waarin veel mensen de neiging hebben om te focussen op wat er niet kan, wilde eventvenue Capital C in Amsterdam juist het tegendeel bewijzen! Op woensdag 24 juni zetten ze een event neer waarin ze samen met hun eventpartners creatief gingen kijken naar wat er allemaal wél kan. Blik vooruit en sparren met vakgenoten.

Samen ondernemen

Onder de genodigden waren vrienden en relaties van Capital C, bestaande uit eventmanagers, DMC’s en eventbureaus. Samen ondernemen stond daarbij centraal: we gaan een tijd tegemoet die we nog niet kennen, laten we de kans grijpen om de toekomst samen vorm te geven. Directeur Thomas Zwart: ‘Los van de goede inhoud, was er eindelijk ook weer even dat gevoel van vakbroeders onder elkaar. Elkaar weer even aankijken, want dat wordt collectief echt gemist!’

Sessions in de High Light

‘Digitaal wordt belangrijker, daar horen allerlei nieuwe uitdagingen bij’, zegt Thomas. ‘En dat zijn niet alleen de technische uitdagingen. We moeten samen proberen inzichtelijk te krijgen hoe je ook online tóch die visitekaartjes uit kunt delen en net zo’n beleving kunt bieden als live. Tijdens de sessies hebben we hier uitgebreid over kunnen sparren.’

Into the future

In The Upperclub werd besproken hoe events er in de toekomst uitzien en hoe dit concreet kan worden vormgeven. Capital C is direct toen Corona ons trof gestart met een virtual studio: ‘We zien dit als een digitale revolutie in de evenementenbranche, waarbij we samen moeten ontdekken hoe dit eruit gaat zien. Iedereen heeft met uitdagingen te maken.’ En in deze sessie stond centraal hoe we hier samen iets moois van kunnen maken.

Tropical AV experience

In de Virtual Studio Capital C Connect liet technisch partner Bourgonje alle mogelijkheden zien op het gebied van streamen en hybride events. Zo zagen de aanwezigen hoe je China, Hong Kong, NY, Sydney soepel met elkaar verbindt. Wat ook een interessant fenomeen is dat ontstaat, is dat je in een ruimte creatieve manieren vindt om deze digitaal met elkaar te verbinden met dynamische studio’s die door alle ruimtes heen bewegen.

Gezond naar binnen, gezonder naar buiten

Samen met partners Hete Peper en Famous Flavours lieten Capital C in The Airspace (het dakterras) zien hoe je op veilige en creatieve manier de catering organiseert op een event, waarbij je tegelijkertijd je weerstand verhoogt. De gasten wisselden per gang tussen verschillende ruimtes en thema’s. De events werden begeleid door The Hospitalitist die ervoor zorgden dat de 1,5 meter gewaarborgd werd, de gasten werden begeleid en het coronaprotocol werd gevolgd. De venue was mooi aangekleed door partner Koolhaas Concepts.

Persoonlijke ontmoetingen blijven key

Uit de sessies kwamen een aantal waardevolle conclusies naar voren. Gelukkig: persoonlijke ontmoetingen blijven key! Thomas: ‘Mensen blijven sociale dieren, dat maakt die 1,5 meter afstand ook zo’n uitdaging. Bij events zoals we die kennen, is er na het kennisdelen altijd nog veel tijd voor netwerken, wat een wezenlijk onderdeel is van een event. Bij hybride events is het daarom extra van belang om te kijken welke doelgroep je uitnodigt om fysiek aanwezig te zijn en welke groep digitaal. Je doelgroepselectie vraagt dus extra aandacht aan de voorkant.’

Content is leidend

Content is meer leidend dan ooit. ‘Digitaal is keihard’, zegt Thomas. ‘De performance van je event is meteen zichtbaar. In de cijfers en in de reacties. We moeten met zijn allen dus verschillende manieren vinden om mensen vast te houden.’Ook tijdens een digitaal of hybride event gaat het om de totaalbeleving. Het digitale platform moet aansluiten bij de locatie. Net zoals bij een live-event moet alles kloppen. Switchen tussen sessies, de techniek, maar ook de look & feel moet één geheel zijn.

Online verbinden, offline verdiepen

Thomas: ‘Bij kleinere events kun je veel meer connectie maken. Je hebt gesprekken die meer de diepte ingaan. Overall gaat het meer om de inhoud. En dat is mooi!’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!