
Het aankomende zomerseizoen de perfecte aangelegenheid om het festivalgevoel naar je bedrijfsevent door te trekken? Zeker. Maar in De Zwitsalhal kan dat het hele jaar door! Tim Koldenhof, eigenaar van Koldenhof Events en eventlocatie Zwitsalhal licht dit tijdens een gesprek verder toe. Tim: ‘We willen onze klanten nog meer opties kunnen bieden voor unieke, op-maat-gemaakte evenementen. Dat kan het hele jaar door in onze indoorlocatie, maar we kunnen ook ons naastgelegen terrein ombouwen tot outdoorlocatie.’
Samenkomen met een gevoel van vrijheid en vertier
Bedrijfsfestivals blijven onvermoeid populair en dat is begrijpelijk. Denk aan festivals en je denkt aan plezier, een gevoel van vrijheid en een event dat naar hartenlust is in te vullen – op een festival kan namelijk alles! En dat is soms precies wat een opdrachtgever wil.
Tim: ‘Organisaties zijn steeds op zoek naar manieren om hun medewerkers te bedanken of om op een bijzondere manier samen te komen met het hele bedrijf. Een festivalopzet is dan een mooie optie, want het is in elke vorm te gieten. En niet alleen tijdens de zomermaanden. Ook in de winter kunnen we buiten een compleet festival met winterwonderlandgevoel neerzetten, met grote verwarmde tenten, vuurkorven en sfeervolle verlichting. In De Zwitsalhal zelf kan dat natuurlijk ook! Met foodtrucks en gepaste entertainment halen we het festivalgevoel net zo makkelijk naar binnen. De mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos. En het mooie van ons terrein is dat de hal en het buitenterrein pal naast elkaar staan, waardoor je binnen en buiten heel makkelijk combineert. Onze eventplanners adviseren daar in en zijn er bij elk traject van A tot Z bij. Vanuit onze achtergrond als evenementenbureau vinden we het belangrijk dat er altijd een ‘eigenaar’ is, die alle details van de opdracht kent.’
Nachtkracht
Voor het aankomende zomerseizoen staan er een aantal mooie buitenevenementen in de planning, waarvoor regelmatig ook in de nacht een volledig ombouwtraject nodig is. Een teken van het dedicated karakter van het team achter De Zwitsalhal. Tim: ‘Werken in de nacht zijn we inmiddels wel gewend. Zo hebben we binnenkort een groot event staan voor 2000 personen, dat vervolgens in de nacht wordt omgebouwd naar een veel kleiner evenement voor 200 personen de volgende dag. Dan wordt alles gezelliger en knusser ingericht. We zijn natuurlijk gestart als creatief evenementenbureau en die creativiteit willen we in elke opdracht terug laten komen. Opdrachtgevers krijgen bij ons nooit het gevoel dat ze twee keer hetzelfde beleven. Het moet juist elke keer weer verrassen!’
Eeuwige evolutie
Creativiteit zit diepgeworteld in het DNA van De Zwitsalhal. En dat begint bij de oprichters. Tim: ‘Ik vind het heerlijk om constant in beweging te zijn en altijd na te denken over de volgende stappen naar nog meer verbetering. Zo hebben we sinds kort een chef duurzaamheid aangesteld. Sanneke is daar nu volop mee bezig, want duurzaamheid blijft zowel intern als vanuit klanten een groot vraagstuk. Het verdient daarom de volle aandacht. Een lastig element is dat we industrieel erfgoed zijn, dus veel dingen kunnen niet worden aangepast, maar we kijken altijd naar wat wel kan. Zo zijn er stappen gezet in afvalscheiding, met als doel om over een jaar ons restafval naar nul te brengen. Verwarmen en koelen gebeurt nu al volledig elektrisch en we zijn steeds strenger aan het kijken naar onze food waste. Daarvoor zijn we bijvoorbeeld samenwerkingen aangegaan met partijen zoals Too Good To Go. Daar ligt voor ons ook een taak om bij opdrachtgevers een stukje bewustwording te creëren en ze in het voortraject meteen mee te nemen in vraagstukken rondom no-shows bijvoorbeeld. Op die manier doen we het samen - zoals we het creatief invullen van elk event ook samen doen.’
Hoofdbeeld: Willem-Jan de Bruin Fotografie