‘Opdrachtgevers zijn steeds vaker op zoek naar efficiëntie, consistentie en volledige ontzorging. Een eventmanager binnen een bedrijf heeft vaak tientallen andere verantwoordelijkheden en houdt zich voornamelijk bezig met de inhoud van het evenement’, vervolgt Jerry. ‘Die wil geen puzzel van losse schakels, maar een partner die het geheel overziet en alle disciplines samenbrengt.’
Samen gestaag doorgroeien
Sander kent het bedrijf van binnenuit. Tien jaar geleden begon hij bij Primetime als stagiair in het magazijn, waar hij het vak leerde en zijn passie voor de evenementenwereld ontdekte. Inmiddels is hij verantwoordelijk voor de commerciële koers en ziet hij van dichtbij hoe Primetime zich opnieuw uitvindt. Sander: ‘Primetime en ik hebben als het ware samen een groeitraject doorgemaakt. Terwijl ik steeds meer mijn plek in de eventbusiness vond, breidde het bedrijf zich uit met nieuwe disciplines.’ Styling, decor en creatieve aankleding werden toegevoegd, en inmiddels werken er ruim dertig vaste medewerkers, aangevuld met een grote groep freelancers.
Ook voor Jerry kent de organisatie geen geheimen. Hoewel hij pas sinds afgelopen maart de rol van algemeen directeur bekleedt, werkte hij in het verleden al als accountmanager bij Primetime. Hij kent de markt door en door. Jerry: ‘Wij combineren de specialistische kennis van techniek en styling onder één dak. Dat maakt ons uniek. Je hebt geen losse schakels meer nodig; wij zorgen dat alle onderdelen samen één beleving vormen.’ Toch ziet het bedrijf nog een belangrijke uitdaging: naamsbekendheid. Sander: ‘In de regio zijn we goed bekend, maar landelijk zijn er nog veel opdrachtgevers die ons niet kennen. Daar liggen kansen.’
Middelgrote events als speerpunt
Primetime richt zich op middelgrote zakelijke evenementen – bij voorkeur het type event waarbij sfeer en uitstaling centraal staan. ‘We krijgen de meeste energie van evenementen waarbij onze uiteenlopende vakkennis samenkomt,’ zegt Jerry. ‘Onze kracht is dat we bij de klant op locatie alles kunnen transformeren – van binnenruimte tot buitenruimte. Met onze mix van standaardoplossingen en maatwerk ontstaat er altijd iets unieks.’ De balans tussen standaardisatie en creativiteit is cruciaal. Primetime werkt met een basiscollectie aan meubilair en technische voorzieningen, die telkens op een creatieve manier gecombineerd en aangevuld worden. Daarnaast beschikt het bedrijf over een eigen atelier en zagerij, waar maatwerkstukken worden ontworpen en geproduceerd. ‘Zo kunnen we voor elke opdrachtgever een uniek concept neerzetten, maar wel tegen een realistische prijs en met korte doorlooptijden,’ legt Jerry uit. ‘Onze manier van werken maakt ons heel flexibel.’
Een schoolvoorbeeld van hun aanpak
fietsenmerk in opdracht van Eventbureau.nl – illustreert de werkwijze van Primetime. Het event was niet groot in omvang, maar wel exemplarisch voor hun aanpak. Standaardmeubilair werd gecombineerd met op maat gemaakte elementen waardoor techniek en styling samen kwamen tot één geheel. Sander: ‘Het is precies dat samenspel van techniek en styling dat ons onderscheidt. Dat vakmanschap zit soms in kleine details: het juiste licht op een bloemstuk kan dat ene element extra laten spreken en de hele setting tot leven brengen. Juist die details maken het verschil.’
Markt in beweging, Primetime in beweging
‘Ons concept werkt, dat zien we elke dag in de praktijk’, zegt Jerry. En om de zichtbaarheid te vergroten, zet Primetime nadrukkelijk in op projectvideo’s, fotografie en online aanwezigheid. Het zijn middelen om te laten zien wat er mogelijk is, maar ook om herkenning te creëren bij potentiële klanten. Sander: ‘We merken dat nieuwe klanten vaak bij ons komen omdat ze zich herkennen in een project dat we eerder hebben gerealiseerd, en vervolgens denken: dit willen wij ook!’
Het bedrijf wil de komende jaren verder groeien en het one-stop-concept landelijk stevig op de kaart zetten. Jerry: ‘We geloven in onze formule en zijn vastberaden deze landelijk verder uit te rollen’.