Back Back Achter de schermen

De stemming bij de GG genomineerden: Winkelman en Van Hessen (1)

17 februari 2009

In de aanloop naar de feestelijke uitreiking van de Gouden Giraffe awards op dinsdagavond 17 maart aanstaande in de schouwburg van Almere, maakt de redactie van High Profile's weblog een rondje door Nederland langs alle genomineerden. Even de stemming peilen op kantoor. Aan Ralph van Hessen de eer deze digitale reeks te openen. Het Haagse bureau Winkelman en Van Hessen is voor deze editie maar liefst 2 maal genomineerd en wel in de categorie Charity met de Wilde Ganzendag en in de categorie Effectief met BID 2008.

.[afbeelding niet meer beschikbaar] 

Ralph van Hessen in zijn spiritueel getinte kantoor.

Opgetogen, meneer van Hessen?

"Nou en of. Natuurlijk!  En oprecht blij met beide nominaties, het is me nogal wat, we zijn met zijn allen dan ook heel trots. Maar dat BID 2008 genomineerd is doet me helemaal veel, dat is toch een beetje mijn kindje".

Hoe is dit BID kindje, om het wat onhandig uit te drukken, verwekt, het idee ontstaan?

"Eigenlijk gewoon tijdens een informele lunch met Yves Gyrath, uitgever van de Gyrath Mediagroep met glossy's als Millionair, JFK, Jackie en ook de man achter de Millionair Fair die inmiddels de wereld overgaat. We zaten te praten over hoeveel negatiteit er regeert terwijl er zoveel zaken zijn om trots op te zijn, zeker in Nederland, en al brainstormend kwamen we uit op eigen initiatief nemen, creativiteit omhoog stuwen, hoe creeer je het ultieme evenement en uit op op het organiseren van een bijzondere dag, een congres, de BID-day. Een dag voor beslissers,waarbij iedereen nieuwe energie doorgeeft en aantrekt en positieve toekomstplannen krijgt. Een inhoudelijk sterk concept, heel communicatief, met internationale en nationale topsprekers én geweldig entertainment, voor een publiek gericht op de overheid en de beslissers aan de top van het bedrijfsleven. Big Improvement Day, op de derde dinsdag in januari, als eigenwijze, optimistische tegenhanger van de derde dinsdag in september, een beetje een knipoog richting overheid. De dag ervoor, de derde maandag in januari, is wereldwijd officieel tot Blue Monday benoemd, Welnu, maandag depri-dag, dinsdag gloort er hoop".

Wat doet Winkelman en Van Hessen voor en aan BID?

"Wij zijn de uitvoerende partij. Een drietal jaren geleden hebben wij aan ons public relations en marketing bureau de special unit events toegevoegd, waarvoor 15 personen werken.  Voor BID 2008 bestond ons team uit 5 mensen, deze hebben heel hard gewerkt om het eerste evenement tot een succes te maken. Aanvankelijk waren de deelnemers en ook de sprekers nogal sceptisch. Maar, er is wel mooi een complete BID beweging, een stroming, uit ontstaan. Daarover valt meer te lezen op de website".

[afbeelding niet meer beschikbaar]   

BID 2009 prikbord in de entrée van het riante Haagse pand.

Genomineerd met BID-dag 2008 en met editie 2009 nog vers in het geheugen.

"Na editie 2008 dachten we eerlijk gezegd  dat we het niveau van zo'n dag niet konden overtreffen. Wél dus, zo is gebleken. Dit jaar was Richard Branson onze keynote speaker,de allereerste maal dat de man in Nederland op een podium te zien en te horen was,voor een muisstille, aandachtige zaal tot de nok gevuld. Zo'n inspirator!"

Wat zijn de plannen met BID?

"Met BID Europa intrekken, zo'n dag past in meer wereldsteden. BID editie 2010 zijn we ook al bijna uit, zeker als het gaat om de sprekers. Wat dat betreft krijgt High Profile alvast een nieuwtje".

Primeur voor ons, High Profile??

"Ja, een van de sprekers in de RAI wordt de wereldwijde baas van Guzzi, het modemerk. Een Nederlander".

[afbeelding niet meer beschikbaar] 

Ontsproten uit de koker van Ralph van Hessen, deze inspirerende opsteker aan hun wand.

Wie gaat er uiteindelijk na afloop van de feestavond met een, in uw geval misschien zelfs twee, Gouden Giraffe op de hoedenplank naar huis?

"Lastig in te schatten. Maar als wij met Winkelman en Van Hessen een award zouden winnen starten we á la minuut na afloop één groot media-offensief".

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!