In de aanloop naar de feestelijke Gouden Giraffe uitreiking op dinsdagavond 17 maart in de Schouwburg Almere gaat de redactie van High Profile's wegblog alle genomineerden af. Even de stemming peilen op kantoor. Ditmaal zoefden we in zijn vijf, met redactiehond Max op de achterbank, richting zuiden naar het altijd gezellige Breda, waar op een industrieterrein Planet Event zetelt. Ze zijn genomineerd in de categorie Creatief!
Planet Events won in het verleden al tweemaal een Gouden Giraffe!
Nerveus heren, met misschien optie op een derde Gouden Giraffe?
Arnoud Snel "Het zou natuurlijk prachtig zijn als we zouden winnen. Het is en blijft een geweldige prijs. De eerste wonnen we in 1998, de tweede in 2005. Toen we de eerste keer wonnen kregen we van onze opdrachtgever, een bedrijf uit Geertruidenberg, als cadeau een advertorial aangeboden in het blad Events & Image, dat was goed voor onze naamsbekendheid, want Henk en ik waren net gestart met ons Planet Event".
Wat doet het winnen van een Gouden Giraffe voor je bureau?
Arnoud Snel "Nummer een gaf een geweldige boost aan de naamsbekendheid, dan kun je de giraffenpoten zakelijk gaan uitdraaien. Giraffe nummer twee voelde als erkenning voor het vakmanschap. Vergeet niet, vroeger was een evenement een feestje tussen de aankomst en het vertrek van de bussen. Ons vak heeft een enorme professionele vlucht genomen. En toen was er nog maar 1 categorie, ook dat aspect is in de loop der jaren verbeterd. Tja, en nummer drie? Als we die al zouden winnen, nog geen idee eerlijk gezegd, iets van the right moment?".
17 maart staat in de agenda!
Henk, jij en Arnoud trekken en duwen samen bij Planet de creatieve kar. Waarom juist met dit concept ingeschreven?
Henk Dijkema "We schrijven alle jaren wel in mits het een onderscheidend event is geweest, hoewel soms ook wel eens niet. Maar bij dit evenement Van Oud Naar Nieuw hadden we beiden heel sterk het gevoel "het klopt voor de volle 100%." Het concept is zo de drager van het evenement, we vonden het Giraffe-waardig. Het ging om de fusie van twee Amsterdamse woningcoorporaties. Het feest was voor zowel de medewerkers als de externe relaties, dat vraagt in de praktijk om een verschillende benadering. Wij hebben zowel het fusiefeest als alle interne communicatie verzorgd. Het was een spannende aanvraag die niet makkelijk was. Along the way is alles heel soepel en compromisloos verlopen".
Arnoud Snel "De datum stond bij voorbaat vast. Wij en de opdrachtgever wilden de Westergasfabriek, de gashouder en de locaties er omheen, maar normaliter speelt in die periode daar het Holland Festival. Laat nou precies op die avond geen voorstelling geprogrammeerd staan! Een goed voorteken".
Schaatsen bij dertig graden, oliebollen, oudejaarsconferences, een nieuwjaarsconcert, enig om uit te werken!
Henk Dijkema "Nou en of ".
Arnoud Snel "En alle branding moest geheim blijven. Het Oosten en AWV gingen verder onder de naam Stadgenoot. Maar acht mensen waren hiervan op de hoogte. Wij hadden bijvoorbeeld bedrijfsautootjes met de nieuwe naam op geheime plekken en verstopt onder dekens, ze mochten pas na The Bing Bang om middernacht tevoorschijn komen. Alles en iedereen stipt op tijd de drempel naar een nieuw tijdperk over, Zenuwslopend maar ook bevredigend".
Pagina na pagina wetenswaardigheden
Er was in het voortrajact een speciale website, nog meer?
Arnoud Snel "We hebben bijvoorbeeld een speciale, zeer ludieke scheurkalender bedacht en laten maken, zo kon iedereen gaan aftellen en scheuren tot de dag van het feest".
Ook op het Planetblog zijn jullie GG actief, tellen jullie af tot de uitreiking op 17 maart?
Het duo in koor "Drie keer raden…"