Back Back Achter de schermen

De negen hoogtepunten in een blogjaar op highprofile.weblog

26 december 2007

2007 was voor het highprofile.weblog het eerste jaar dat volledig kan
worden gemeten in populariteit (want we zijn gestart in mei 2006). In chronologische volgorde (met aan het eind en tussen haakjes de uiteindelijke plek in de top 9).

1.
Het
jaar begon goed met op 11 januari (een donderdag EventFlash-dag) een
piek door het doorgelinkte interview met nieuwe IDEA voorzitter Gerben
Plasmeijer en een interview met Roland Ernst van Arjan van Dijk Groep
(over Masters of Food).
(nummer 8.)

2.
De EventFlash van 1 maart zorgde er voor dat er enorm veel traffic werd gegenereerd naar de weblog. Die Flash werd omgedoopt tot Gouden Giraffe Flash met daarin alle links naar de uitgebreide interviews met de 9 genomineerden.
(nummer 2.)

3.
Een ander hoogtepunt in maart was op maandag 5 maart het dagverslag van de Gouden Giraffe, waarin met zes postings en 152 foto’s vanaf 7:00 uur ’s ochtends verslag werd gedaan van de voorbereiding van de uitreikingsavond.
(nummer 5.)

4.
De EventFlash van 29 maart zorgt voor veel traffic naar de weblog door het interview van Roland Ernst die nog een keer werd aangehaald, het interview met Gerben Plasmeijer, die met Bram Nauta, met Hans Voorn en zijn Kameryck in aanbouw en alle voorbeschouwende berichten, waaronder een interview met Marc Liefhof, over de beurs Evenement 2007. Maar hierin ook nog de verwijzing naar een posting met daarin alle soundbites van de Gouden Giraffe uitreiking.
(nummer 6.)

5.
Donderdag 3 mei was een hoge piek in de weblogstatistieken. Op woensdagavond 20:00 uur werd een indrukwekkend interview geplaatst dat ik had met Janine Dechesne: Janine Dechesne over verlies, vreugde, het vak en afscheid nemen, wat de best gelezen posting werd dit jaar.
(nummer 3.)

6.
Wederom een interview met Roland Ernst, deze keer in de EventFlash van 26 juli, een interview met Chris Hommes en John Bes over hun nieuwe samenwerking in Stayokay Events, en een posting over de Tilburgse kermis, zorgde voor wat extra traffic naar de weblog.
(nummer 9.)

7.
In de EventFlash van 2 augustus plaatst High Profile als opening de offerte van BKB aan minister Koenders in het Schokland-gate schandaal. Best veel belangstelling voor deze offerte en deze posting.
(nummer 4.)

8.
De LocatieFlash van 7 augustus zorgde voor veel traffic naar het interview met Marc Schuurman van Kasteel De Hooge Vuursche.
(nummer 7.)

9.
Inspelen op de actualiteit, het snelst zijn met het nieuws, met foto’s en video. Drie of vier elementen die een nieuwsbericht of blogposting tot een succes maken. Ik ben best trots op een nachtje doorwerken waarin ik – na een gala-avond fotograferen en filmen en na de terugreis van Amsterdam naar Arnhem – thuis een fotoserie  met 87 foto’s online zette, een kort filmpje  monteerde, een verslag schreef en het openingsnieuwsstukje maakte voor de EventFlash van 1 november van de IDEA gala-avond in de Westergasfabriek.
(Nummer 1.)

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!