3 november 2009

De Mystery visitor: There’s a rat in my hotel… what am I gonna do?

Als Mystery visitor kom je overal: op beurzen, evenementen, in locaties en bij bedrijven. De ene keer zie je mooie, opvallende of zelfs uitstekende elementen, de andere keer is de hospitality onder de maat of de catering slecht. Kortom, wij kijken met Argusogen naar alles wat er in de branche gebeurt! Deze week: muizen / rattengif in een hotel!

Een internationaal hotelketen heeft de hoogste notering gekregen in het zogenaamde 'upscale segment' voor gasttevredenheid in de ‘2009 European Hotel Guest Satisfaction Index Study’. Dat is nog eens een prestatie en een mooie opsteker ook voor alle medewerkers van de keten! Toevallig was ik vorige week in één van de hotels van deze keten in onze hoofdstad. Een strak exterieur, gewillige taxichauffeurs voor de deur en chique geklede gasten. Vanbinnen ziet het hotel er minstens net zo spik en span uit met op de eerste verdieping congresruimten die op dat moment waren ingezet voor een beurs.

Alles goed op orde. En toch… toen ik het hotel via het restaurant verliet, viel mijn oog direct op een doosje gif! Dat staat in groot contrast met de uitkomsten van het tevredenheidonderzoek en mijn eerste indruk. Het doosje was niet weggewerkt, maar lag in het zicht van alle restaurantgasten. Een momentopname? Was ik op het verkeerde moment op de verkeerde plaats? Waarschijnlijk hebben de ondervraagden voor het onderzoek geen ratten mogen ontmoeten, anders was de uitkomst misschien toch anders geweest…

Hieronder zie je het bewijs: