‘Naar aanleiding van het succes van onze haringparty hebben we besloten om dit evenement jaarlijks te organiseren’, aldus Willem Sijthoff, oprichter Capital C, oprichter en CEO van Sijthoff Media. ‘Het is belangrijk voor ons om deze traditie in ere te houden, omdat ze bijdragen aan de samenhang binnen onze community. Bij Capital C ontvangen we wekelijks anderhalf duizend mensen, wat aantoont hoe levendig en betrokken onze community is.’
Exclusieve veiling kunstwerk Arno Coenen
Dit jaar vond er een exclusieve veiling plaats van een uniek kunstwerk: een haringvaatje. Speciaal ontworpen door befaamde kunstenaar Arno Coenen, o.a. bekend van de iconische muurschildering in de Markthal van Rotterdam. Een bijzonder en waardevol verzamelobject, geïnspireerd door Keith Haring. Het kunstwerk inclusief een buy-out in de creatieve hub van Amsterdam: Capital C, is geveild voor een respectievelijke 12.000 euro.
Amsterdam Art maakt kunst toegankelijk
Het opgehaalde bedrag wordt geschonken aan Stichting Amsterdam Art. Zij zetten zich in voor het promoten en ondersteunen van de hedendaagse kunstsector in Amsterdam. Het doel van Amsterdam Art is om kunst toegankelijk te maken voor een breed publiek en om opkomende en gevestigde kunstenaars een podium te bieden. In het pand van Capital C Amsterdam verzorgt Amsterdam Art de tentoonstellingen in de pop-up kunstgalerie.
‘Kunst heeft de kracht mensen samen te brengen, en samen bereiken we zoveel meer dan alleen. Samenwerking en community is key en net als Capital C zet Amsterdam Art zich in om communities met elkaar (en met hedendaagse kunst) te verbinden en deze toegankelijk te maken’, aldus Martina Halsema, directeur Amsterdam Art. ‘Wij zijn allemaal ambassadeurs van de creativiteit die Amsterdam zo bijzonder maakt. Daarom blijven we zoeken naar nieuwe vriendschappen en manieren om de handen ineen te slaan en onze gezamenlijke kracht te benutten.’