We tellen af. Nog een weekje te gaan voor de Grote Momenten zullen aanbreken. De winnaars van de Gouden Giraffe awards plus de Event Personality Of The Year worden bekend gemaakt onder de spotlights van Schouwburg Almere. De genomineerden worden door de redactie van dit weblog bezocht en aan de tand gevoeld over leuke achtergronddetails. Eerder bezochten en beschreven we Winkelman en Van Hessen, Planet Event, Pootentieel, Shivers en Mynth Events.
Twee afspraken waren nodig om oogcontact te maken met Vincent Hagen, directeur-eigenaar van Bruut Concept & Support. Genomineerd met Foute Nacht in de categorie Charity!
Je bent officieel wat ziek, maar toch tijd gemaakt voor een soort van speeddate met High Profile. Top.
“Uiteraard! Het is de allereerste keer dat we hebben ingezonden voor de Gouden Giraffe, want Bas (Bruut collega en producent van de Foute Nacht) en ik hadden beiden het gevoel dat het een uitstekend concept was om mee te gaan doen. En dan een nominatie!”.
Meest voor de hand liggende vraag is misschien wel hoe laat zochten jullie je bed op na de Foute Nacht in Paradiso?
“Ik meen me te herinneren een uurtje of vijf, zes”.
Wat was in jouw beleving het mooiste moment van dit evenement?
“De soundcheck was afgelopen, het decor was opgesteld. Alles klaar voor het moment dat de deuren opgingen. Dat moment even samen beleven met alle medewerkers. Geen rennende mensen meer, de zaal tiptop, iedereen rustig. Zo van “kijk jongens, dit hebben we ooit op papier bedacht en nu staat het er”. Met heel de crew een kop koffie drinken en met zijn allen, als is het maar 10 minuten, even van het eindresultaat genieten. Je hoort wel om je heen dat dat er bij inschiet, in de hectiek voorafgaande aan een evenement. Wij van Bruut streven er naar consequent 1 uur voor aanvang ook echt klaar te zijn. Het mooiste moment”.
Ik begreep dat Paradiso binnen no-time tjokvol was. Normaliter stroomt publiek er ver na twaalfen binnen.
“Bewust hadden we een van de acts, de zangeres Giovanca die toen net op het moment op doorbreken stond , al heel vroeg geprogrammeerd”.
Grappig, als entreebewijs moest het publiek een Fout Katoenen kledingstuk meenemen.
“Ik heb mensen ter plekke, voor de deur dus écht op de stoep van Paradiso hun sokken zien uittrekken om te doneren. Anderen kwamen met zakken vol oude kleding aanzetten. We wilden interactie met het publiek creëren, dat was het basisidee.. Op de eerste ring van Paradiso hingen 12 kunstwerken, waar mensen aan konden werken, door met tieribs en de ingeleverde kleding composities te maken ”.
Hoe lang ben jij werkzaam in deze business, Vincent?
“Bruut bestaat 4 jaar, oorspronkelijk kom ik bij Bacardi vandaan maar kon deze houden als klant. We zijn voor Barcardi weer een mooi en interessant concept aan het ontwikkelen”.
Er hangen ambitieuze en gelikte ontwerpschetsen aan de wand voor een.. awarduitreiking?
“Ja, ook met Bruut zijn met een awarduitreiking voor later in het jaar aan de slag. Maar daar kan ik niets over vertellen. Kom vooral kijken.”