De circulaire Amsterdome beleeft een succesvol eerste jaar De circulaire Amsterdome beleeft een succesvol eerste jaar
Back Back Locaties

De circulaire Amsterdome beleeft een succesvol eerste jaar

26 november 2019

Op zaterdag 30 november 2019 is het precies 1 jaar geleden dat de eerste circulaire evenementenlocatie van Nederland, Amsterdome, feestelijk is geopend. Tijdens de openingsspeech benadrukte eigenaar Timo Kruft ‘er naar uit te kijken om de komende jaren tal van mooie evenementen neer te zetten’. Hij is er van overtuigd dat ‘Amsterdome binnen korte tijd tot de top van de congreslocaties in Nederland behoort’. Nu, na het verstrijken van het eerste, bewogen jaar, kan worden beaamd dat Amsterdome die ambitie gestaag aan het waarmaken is.

Veel aanvagen

Bij de iconische congreslocatie zijn het afgelopen jaar ontzettend veel aanvragen binnengekomen. ‘Bij elke aanvraag kijken we goed of de evenementen passen bij Amsterdome’ vertelt Marleen de Kruijff, Accountmanager. ‘Samen met de opdrachtgever bekijken we onder andere hoe we de footprint zo laag mogelijk kunnen houden en nemen elke stap in een evenement zorgvuldig door.’

‘Met dit avontuur zijn we in een hele nieuwe markt, in een voor ons nieuwe regio, andere samenwerkingsvormen en dynamiek aangegaan. We kunnen terugkijken op een mooi en succesvol eerste jaar waarin we zo’n 80 grootscheepse evenementen hebben mogen hosten.’

Uiteenlopende events

De compactheid, flexibiliteit en efficiënte inrichting van de futuristische dome, maakt de locatie bijzonder passend voor kick-offs, congressen, uitgeserveerde diners en awardshows. Marleen: ‘We hebben aan den lijve ondervonden dat de Amsterdome uitermate geschikt is voor groepen rond de 800 personen en dat vooral branches als Finance, IT, Recruitment en Retail bij ons terecht willen. Amsterdome is ruimtelijk én knus. De koepel heeft, zeker in de avond en aangelicht, een adembenemende sfeer.’

Mensen maken het verschil

‘Amsterdome is onze eerste locatie in de hoofdstad en dat was voor iedereen wennen en zoeken naar de beste manieren en modus’, deelt Marleen. ‘Al het personeel is nieuw aangeworven en opgeleid volgens een eigen, speciaal ontwikkeld trainingsprogramma. De training werpt vruchten af en iedereen is inmiddels goed op elkaar en de locatie ingespeeld. Dit verhoogt de totale hospitaliteitbeleving, uiteindelijk maken mensen het verschil.’

Internationale ambities

In de buurt van Amsterdome liggen veel multinationals en internationaal opererende bedrijven. Marleen: ‘We merken dat onze Engelstalige website veelvuldig wordt bezocht.’ Amsterdome ligt op gunstige afstand van Schiphol, in de omgeving zijn veel hotels beschikbaar en de bereikbaarheid is heel goed. De iconische koepel heeft een internationale aantrekkingskracht en we hebben zeker de ambitie internationale markten te verkennen en bedienen. Als eerste, concrete stap in die richting hebben we ons aangesloten bij I Amsterdam.’ besluit Marleen.

Door > Nathalie Schalke

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!