Logistieke operatie
De reden om deze keer uit te wijken naar een andere locatie voor de Trade Fair had te maken met logistieke processen op het eigen veilingterrein. Een belangrijk aspect voor Royal FloraHolland om juist voor De Broodfabriek te kiezen is de uitstekende naam die het heeft hoog te houden als beurslocatie. De Broodfabriek ligt bovendien op slechts tien kilometer van de eigen veilinglocatie in Naaldwijk en is op diverse manieren goed bereikbaar. Ook de benodigde omvang van de beursvloer, liefst 10.000m2, en de logistieke en facilitaire mogelijkheden, zoals de vloer en verlichting, speelden een rol in deze keuze. ‘Het vervoeren van planten en deze bij de juiste stand krijgen, was een mooie logistieke operatie. Door de goede communicatie en het snel kunnen schakelen verliep alles vlekkeloos’, aldus Auke Heins, Manager Trade Fairs & Events.
Visitekaartje voor de branche
Op de Trade Fair Rijswijk tonen honderden kwekers van kamer-, tuin- en terrasplanten hun aanbod. Voor de handel is dit een belangrijk moment om zich te oriënteren op het aanbod voor het komende seizoen. Op deze twee dagen durende beurs wisten circa 2500 kwekers en kopers elkaar weer met succes te vinden.
Catering en netwerkborrel
De catering mag bij een (zakelijke) beurs uiteraard geen bijzaak zijn. Op dit punt had De Broodfabriek, dat beschikt over een eigen cateringteam, alles tiptop voor elkaar. Voor de standhouders was een speciaal afhaalpunt ingericht om aan de hand van een voucher een lunchpakket af te halen. De wensen met onder meer een ruim assortiment aan broodjes konden al vooraf worden doorgeven. Voor de beursbezoekers was een horecaterras ingericht met een uitgebreide kaart. Contact maken, zaken doen, nieuwe mensen leren kennen en bijpraten met oude bekenden. Het zijn belangrijke aspecten op een beurs en het organiseren van een netwerkborrel maakt dat nog net iets leuker. De woensdag werd daarom afgesloten met een happy hour waarbij de Royal FloraHolland stand en het cateringplein de ontmoetingsplekken vormden.
Evaluatie
Julia Forsch – sales en accountmanager – van De Broodfabriek kijkt terug op een fijne samenwerking met Royal FloraHolland. ‘De organisatie liep heel lekker. Oprecht een plezierige opdrachtgever om mee samen te werken.’ Woorden van gelijke strekking waren er van Auke Heins van Royal FloraHolland. ‘De communicatie verliep soepel en er werd goed met ons meegedacht. De bezoekers waren over het algemeen zeer tevreden en de meeste kwekers hebben een goede beurs gedraaid.’ Het zou dus zomaar kunnen dat De Broodfabriek ook in 2024 de Trade Fair Rijswijk zal hosten. Een succesvolle, vruchtbare samenwerking vraag immers om een passend vervolg.
Tekst: Johan van Dien