Back Back Nieuws

D&B Public Events organiseert eerste editie PLAYMOBIL Speeldagen

13 september 2013
Dit jaar werd de eerste editie van de PLAYMOBIL Speeldagen georganiseerd. De organisatie was in handen van D&B Public Events (onderdeel van eventmarketing bureau Dechesne & Boertje), in samenwerking met PLAYMOBIL Benelux. De PLAYMOBIL Speeldagen vonden plaats aan het eind van de zomervakantie, van 8 tot en met 13 augustus, op het terrein van Paleis Het Loo in Apeldoorn.
Het terrein was omgetoverd tot een compleet PLAYMOBIL® paradijs waar spelen, ontdekken, beleven en zelf doen centraal stonden. Zowel voor kinderen als voor ouders, opa's en oma's was er van alles te doen.

De PLAYMOBIL Speeldagen waren opgedeeld in zes PLAYMOBIL® thema's: Knights & Princesses, City Action, Country, Pirates, Sports & Action en PLAYMOBIL 1. 2. 3. Naast het spelen met eindeloze hoeveelheden PLAYMOBIL® in de verschillende thema's, waren er vele activiteiten, kon je grote verzamelingen PLAYMOBIL® zien, was er een podiumshow en waren er avontuurlijke PLAYMOBIL® films. Ook kon je een ontdekkingstocht door Paleis Het Loo maken.

‘De bezoekers konden de hele dag avonturen creëren met een enorme hoeveelheid PLAYMOBIL® speelgoed’, aldus organisator Lennart Peeperkorn. ‘Het event paste helemaal bij de signatuur van Dechesne & Boertje. Door de interactieve merkbeleving creëert PLAYMOBIL® fans van haar merk. De PLAYMOBIL Speeldagen zijn een sympathiek event omdat de kinderen hun fantasie de vrije loop konden laten. Met speelgoed dat geen kant en klaar beeld schetst, maar dat kinderen uitdaagt hun eigen verhaal te verzinnen. In tijden van spelcomputers en computergames spreekt mij dat aan’.

Ouders spelen mee
Het evenement, waar dagelijks zo’n 2.000 bezoekers op afkwamen, werd met een 9- gewaardeerd door de 200 ondervraagde bezoekers. Ouders waren met name te spreken over de vele mogelijkheden voor hun kinderen om (samen) te spelen. Andere succesfactoren waren het mooie weer, de bijzondere locatie bij Paleis Het Loo en de populariteit van het merk PLAYMOBIL® dat volgend jaar haar 40-jarige bestaan viert. De gemiddelde bezoektijd aan de PLAYMOBIL Speeldagen bedroeg vijfeneenhalf uur. Bezoekers bestonden vooral uit gezinnen of opa’s en oma’s met hun kleinkinderen. Omdat het speelgoed al enkele generaties meegaat, lieten ook volwassenen zich verleiden door de 7,5 cm grote plastic poppetjes. Zij speelden samen met kinderen aan de 60 grote speeltafels verspreid over het terrein.

In cijfers
In totaal werden er 1.236 gezichtjes geschminkt en werden bezoekers onder meer vermaakt met 3.700 ballonnen, 95 levensgrote PLAYMOBIL® figuren, 955 fruitspiesjes, 400 m2 aan PLAYMOBIL® verzamelingen, 25 skelters en fietsjes, 5 pony’s en 2 springkussens. Om ervoor te zorgen dat alle bezigheden op rolletjes verliepen werden 35 activiteitenbegeleiders ingezet.

Jaarlijkse terugkeer
‘Wij zijn erg tevreden over deze eerste editie van de PLAYMOBIL Speeldagen’, vertelt organisator Lennart Peeperkorn van D&B Public Events. Dagelijks reisden zo’n 2.000 mensen uit heel Nederland af naar Apeldoorn om het speelparadijs te bezoeken. ‘Op het terrein ben ik voortdurend in gesprek geweest met bezoekers, omdat hun mening erg belangrijk voor ons was. Het blijft natuurlijk altijd spannend hoe het publiek een evenement de eerste keer ontvangt. Naast de mond-tot-mond reclame hebben we ontzettend veel aandacht van de media gehad. Van Algemeen Dagblad, De Telegraaf, NRC Next en RTL tot de regionale media zoals RTV Apeldoorn en allerlei lokale kranten. Door de positieve reacties van de bezoekers en de media hebben wij de intentie om van de PLAYMOBIL Speeldagen een jaarlijks terugkerend evenement te maken voor het hele gezin.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!