D&B Eventmarketing zet nieuwe standaardD&B Eventmarketing zet nieuwe standaard
Back Back Nieuws

D&B Eventmarketing zet nieuwe standaard

25 mei 2020

Vanwege COVID-19 vond het jaarlijkse relatie-event van D&B Eventmarketing (de D&B Rosé) dit keer voor het eerst digitaal plaats. Na een aantal weken van innovatie binnen D&B en het aanpassen naar ‘het nieuwe normaal’ zaten donderdag 12 mei 200 relaties met hun Community Matters Kit klaar achter hun computer voor een show vol inhoud, energie en interactie.

Terug naar kern

De afgelopen periode schoten digitale oplossingen als paddenstoelen uit de grond. De ene nog spectaculairder dan de ander. Maar voor de D&B Rosé werd teruggegaan naar de kern: de doelstellingen waren het uitgangspunt voor het event, niet de meest innovatieve tool. ‘Eigenlijk zoals we het al 37 jaar doen’, licht CEO Pieter Bas Boertje toe. Eerst de vraag, dan de middelen. De reacties en resultaten liegen er niet om.

Raken

Het doel van de D&B Rosé is om relaties onder te dompelen in de D&B merkidentiteit, verbinding te stimuleren met andere gasten, maar vooral om te raken. Vandaar dat de vorige LIVE-edities altijd een bijzondere experience bevatten. ‘Vanuit dat doel zijn we ook begonnen’, vertelt Boertje. ‘We wilden onze relaties laten ervaren waarom verbinding met je stakeholders juist nu zo belangrijk is. Vandaar het thema ‘Community Matters’.’

Combi van live & digitaal

Na de uitnodiging duurde het ongeveer een week voordat alle plaatsen waren vergeven. Deze deelnemers kregen vooraf persoonlijk een pakket bezorgd door de D&B’ers zelf. Hierin zaten de benodigdheden voor een geslaagd online event: roze oordopjes en maskertje, ingrediënten voor een culinair taartje, wat hapjes, een bingokaart voor de borrel en natuurlijk een proeverijtje van D&B Rosé’s.

Impactvol programma

De energieke presentatrice Pauline de Wilde praatte het impactvolle programma aan elkaar. Vier experts schoven aan tafel en gaven hun visie op communities, in de TV-keuken werd het taartje afgemaakt, deelnemers waanden zich even buiten de huiskamer met een 3D audio-experience, er werden prijzen gewonnen bij de D&Bingo en tot slot werd, traditiegetrouw, de D&B Rosé van 2020 gekozen.  

‘De nieuwe norm’

Naast dat bezoekers een leuke middag hadden, zijn ze ook geïnspireerd en op nieuwe inzichten gebracht. Wat vooral terugkomt in de reacties is het persoonlijke. ‘Hoe we op afstand toch een gevoel van samen hebben weten te creëren, daar zijn we erg trots op.  Inmiddels hebben een aantal gave merken ons weten te vinden voor de organisatie van hun events in deze nieuwe vorm.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!