Day in the City speelt in op de behoefte van de millennial vrouwDay in the City speelt in op de behoefte van de millennial vrouw
Back Back Nieuws

Day in the City speelt in op de behoefte van de millennial vrouw

17 juli 2018

Met Day in the City speelt RAI Amsterdam in op een behoefte vanuit de millennial: een offline lifestyle event waar online influencers centraal staan door middel van inspiratie, het delen van trends en geven zij een exclusief kijkje in de keuken bij hotspots in de stad Amsterdam. Day in the City vindt plaats van 29 maart tot en met 31 maart 2019 in RAI Amsterdam.

Behoefte bij millennials

Day in the City speelt in op de door de RAI onderzochte behoefte van de millennial vrouw. Nicole Babay, Group Director Women Events bij de RAI: ‘De millennials zijn online zeer actief. Zij laten zich graag inspireren door online trends en de daarbij horende influencers op het gebied van lifestyle. De werelden van Fashion, Beauty, Lifestyle, Food and Drinks en Interior worden deze dagen in de RAI tot leven gebracht. Day in the City wekt de virtuele inspiratie tot leven”.

Amsterdam in de spotlights

Het event zoekt actief de samenwerking met de stad Amsterdam. Nicole Babay vervolgt: “Influencers delen hun hotspots in de stad Amsterdam. “Hidden spots” die we het gehele jaar delen met onze online community. Bezoekers van Day in the City kunnen tijdens en na het event door middel van exclusieve aanbiedingen en voorrang terecht bij hippe restaurants, ‘instagrammable’ borrelspots en de clubs van nu. Voor de Amsterdamse ondernemer is het een uitzonderlijke kans om zijn specialiteiten te delen met de millennial vrouw”. 

Unieke samenwerking

Wayne Parker Kent creëert tijdens Day in the City met enkele van hun online platforms vijf lifestyle-werelden waar merken in een optimale context tot hun recht komen. Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent, legt uit: "We vertalen de kern van onze platforms naar ervaringen op het event. Daarmee willen we alle zintuigen prikkelen: overal kunnen bezoekers proeven, zien, beleven en deelnemen. Ze vinden de laatste beautytrends bij Beautify, doen moderne interieurinspiratie op bij Roomed, kunnen lekker eten en drinken bij Culy, ontdekken een waar shopwalhalla bij NSMBL en kunnen daarna weer energie opdoen bij Bedrock. De activiteiten variëren van yoga tot mini masterclasses. Natuurlijk is er daarnaast ook volop entertainment." 

Datum en campagne

Day in the City vindt plaats in RAI Amsterdam van 29 tot en met 31 maart 2019, aan de start van het festivalseizoen. De bezoekerscampagne loopt via de kanalen van RAI Amsterdam en via de platforms van Wayne Parker Kent. De exposure voor merken is daarom hoog, zowel voor, tijdens als na het event.

Voor meer informatie over het event of deelname: http://www.dayinthecity.nl/deelnemen

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!