Back Back Nieuws

Dan Hill keynote speaker op Hospitality Congres

03 september 2007
Mr. Dan Hill (USA) is de opening keynote speaker van het Hospitality Congres 2007 dat op 5 oktober door de HSMAI georganiseerd wordt. Hill is auteur van het  boek ‘Emotionomics’ dat op 17 september aanstaande in Amerika verschijnt.

Hans Poortvliet, Managing Director, HSMAI Nederland :“We vinden het geweldig dat wij deze autoriteit hebben kunnen bewegen op 5 oktober onze Keynote Speaker te zijn. Het onderwerp Emotionomics sluit perfect aan bij zowel ons jaarthema ‘The Consumer Age’ als het congresthema ‘You’. Daarnaast spreken de referenties van onder andere grootheden als Philip Kotler & Joseph Pine over zijn werk natuurlijk voor zich.”


‘De ‘oude’ consument die wij met utilistische voordelen konden overtuigen is als sneeuw voor de zon verdwenen. Vandaag de dag dient men de doelgroep te overtuigen door een zintuiglijk–emotionele band met haar aan te gaan middels superieure creativiteit en empathie’ zo valt te lezen op de Nederlandstalige emotienomie.blogspot.

Emotienomie is een combinatie van biologische wetenschap, psychologie en economie. Nu deze disciplines steeds vaker opduiken en zich met elkaar kruisen, is het voor organisaties belangrijk om emoties in het bedrijfsleven te begrijpen en de instinctieve onderbuikgevoelens van mensen aan te spreken in plaats van via rationele argumenten van consumenten en werknemers.


De content, concepten en case materialen in Emotienomie zijn nuttig voor iedereen in het bedrijfsleven. Net als de diversiteit aan business onderwerpen en applicaties die aan bod komen waar onder branding, adverteren, klantenservice, leiderschap en management.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!