Cursus maakt organiseren van online en hybride evenementen eenvoudigerCursus maakt organiseren van online en hybride evenementen eenvoudiger
Back Back Nieuws

Cursus maakt organiseren van online en hybride evenementen eenvoudiger

21 mei 2021

De meeste mensen in de evenementenbranche zijn het erover eens dat postcorona-evenementen anders zullen zijn dan vroeger. Live evenementen zullen zeker weer plaatsvinden, maar de plek die hybride of volledig gestreamde evenementen het afgelopen jaar hebben ingenomen, zullen niet verdwijnen. Omdat het organiseren van online en hybride evenementen meer omvat dan alleen een camera aanzetten en richten, biedt aanmelder.nl een achtdelige cursus waarmee eventorganisatoren een online of hybride event veel aantrekkelijker kunnen aanbieden.

Samen slimmer

aanmelder.nl uit Delft timmert al een aantal jaar aan de weg met event software om zakelijke evenementen mee te organiseren. Naast uitgebreide registratiesoftware, eventwebsites en communicatie verzorgt aanmelder.nl ook streamingsfaciliteiten. Vanuit die ervaring en een toenemende vraag van opdrachtgevers, besloot aanmelder.nl een laagdrempelige cursus te ontwikkelen, met aansprekende gastdocenten. ‘En do it yourself, net als onze andere producten,’ begint Viviën Vos, online eventconsultant, ‘want deze cursus sluit volledig aan bij onze missie: ‘Samen slimmer’!’

Diverse onderwerpen

De cursus is vooral bedoeld voor eventmanagers op de zakelijke markt die geen of al een paar evenementen hebben georganiseerd. In acht opeenvolgende weken komen onderwerpen aan bod waarmee eventmanagers te maken kunnen krijgen. Anneloes Duine, eventcoördinator bij aanmelder.nl, legt uit waarom de cursus zo handig is: ‘Vanuit onze samen-slimmer-gedachte staat kennisdeling centraal. Die kennis komt aan de ene kant vanuit ons en onze ‘expert-gastdocenten’ maar zeker ook vanuit de cursisten voor wie wij een community gaan oprichten waarin zij met elkaar praktijkvoorbeelden en tips kunnen delen. Iedere week behandelen wij een ander onderwerp in de cursus. Juist die interactiviteit, bijvoorbeeld ook met break-outsessies tijdens de cursus, vinden wij enorm belangrijk.’

‘Best wel spannend’

‘Bij de online evenementen die wij afgelopen jaar faciliteerden, hebben wij heel veel mensen begeleid en geadviseerd,’ vult Viviën aan, ‘en wij merkten vanuit ons werkveld dat er gemis is aan kennis over online & hybride events. Men vindt het best wel spannend en heeft behoefte aan handvatten en kennisdeling. Iedereen wil het wel en ziet de noodzaak ervan in, maar weet nog niet zo goed hoe dat dan te doen. Wij hebben nu de ervaring opgedaan en omdat Anneloes ook ervaring heeft met fysieke events, gaan we die gecombineerde ervaring gebruiken en delen. Omdat bedrijven nu ook beseffen dat ze met online evenementen een veel groter publiek kunnen bereiken dan met live evenementen, zijn wij ervan overtuigd dat hybride en online evenementen ook in de toekomst erg belangrijk blijven.’

‘Vanuit onze samen-slimmer-gedachte staat kennisdeling centraal’

Cursusopbouw

Ieder cursusonderdeel behandelt een ander onderwerp. Anneloes: ‘Er zit een opbouw in de cursus en daarom raden we iedereen aan om de cursus in de aangeboden volgorde te volgen. Het heeft niet zoveel zin om eerst een onderdeel ‘Techniek’ te volgen als je bij wijze van spreken nog niet eens het verschil tussen online en hybride weet. De cursusonderdelen duren zo’n 50 tot 60 minuten en soms is er uitloop mogelijk. Je kunt ook altijd lessen inhalen of nog eens volgen, want ze blijven zeker nog een jaar beschikbaar.’

Gastdocenten

Naast Viviën en Anneloes werkt ook onder andere Laurent Lootens, schrijver van het boek Entertainment Marketing, als een van de experts mee aan de cursus. ‘Onze meerwaarde zit echt in onze ervaring met de techniek bij online en hybride evenementen, met de software,’ vervolgt Anneloes. ‘Met Laurent Lootens en andere gastdocenten voegen wij ook andere kennis en ervaring aan de cursus toe. En daar zijn we echt trots op!’

Exclusiviteit en kwaliteit

‘Om de exclusiviteit en kwaliteit van de cursus te behouden en te waarborgen, richten we ons met de cursus op maximaal 35 deelnemers’, gaat Viviën verder. ‘Ook de interactie en het met elkaar sparren kan met dit aantal prima via een community in Huddle, een soort facebookpagina. De cursus start op 1 juli, waarna er iedere week een nieuw onderdeel volgt. ‘We hebben via ons eigen netwerk al diverse aanmeldingen voor de cursus binnengekregen, maar de officiële inschrijfdatum is vanaf 11 mei maar tot en met 1 juni geven wij een ‘Early Bird korting’ op nieuwe inschrijvingen. Dus wees er snel bij als je alles over het organiseren van online en hybride evenementen wilt weten’, besluit Viviën Vos.

Cursusprogramma:

  1. Live Kick-off
  2. Introductie online en hybride events
  3. Structuur
  4. Programma
  5. Live Q&A
  6. Techniek
  7. Interactie
  8. Live Round-up

Kijk hier voor meer informatie over de cursus of om je aan te melden.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Cursus maakt organiseren van online en hybride evenementen eenvoudigerCursus maakt organiseren van online en hybride evenementen eenvoudiger

Grip op online & hybride events

Opleidingen, trainingen en workshops
Cursus maakt organiseren van online en hybride evenementen eenvoudigerCursus maakt organiseren van online en hybride evenementen eenvoudiger

Landal experimenteert met zonnecollectoren

Opleidingen, trainingen en workshops
Cursus maakt organiseren van online en hybride evenementen eenvoudigerCursus maakt organiseren van online en hybride evenementen eenvoudiger

Nieuwjaarsborrel: 17 januari 2022 Capital C

Opleidingen, trainingen en workshops
Cursus maakt organiseren van online en hybride evenementen eenvoudigerCursus maakt organiseren van online en hybride evenementen eenvoudiger

Superior classificatie voor Golden Tulip Hotel Central

Opleidingen, trainingen en workshops
Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!