Creative Animal voegt extra dimensie toe aan hybride en virtuele events Creative Animal voegt extra dimensie toe aan hybride en virtuele events
Back Back Visie

Creative Animal voegt extra dimensie toe aan hybride en virtuele events

24 december 2021

Dat de congres- en eventwereld er zeker voorlopig niet meer uit zal zien zoals die was, is natuurlijk een understatement. Online en hybride events vulden al meer en meer de corporate agenda’s. Logisch gevolg: een enorme versnelling in de ontwikkeling en toepassing van alternatieven, zowel creatief als technisch. Immers, bedrijven willen en moeten nieuwe manieren vinden om in contact te komen en te interacteren met hun doelgroep. ‘We hebben inmiddels een aardig beeld waar dit toe kan leiden. Concreet zijn we nu met een grote klant bezig om daar handen en voeten aan te geven, zegt Ype van der Heide namens Creative Animal

Het dochterbedrijf van NEP bedient anno 2021 een scala van nationale en multinationale opdrachtgevers met alles in de bandbreedte van een eenvoudig Webinar tot de meest complexe mondiale online producties op interactieve virtuele platformen. ‘Binnen Creative Animal komen voor die events alle lijntjes samen: concept, creatie, productie, distributie en techniek’, vult collega Jasper Steenkamp aan. ‘Wij verbinden. Door storytelling.’

Loyale klanten

NEP, van huis uit mediatechnologiebedrijf met een reputatie in de wereld van televisie, is ondertussen ook alweer ruim 20 jaar actief in de corporate markt. ´We zijn in Nederland de oudste aanbieder van webcasttechniek en faciliteiten’, stelt Van der Heide, die zelf aan de wieg stond van de ontwikkeling ervan. ‘Creative Animal is het label waaronder we onze inzet voor corporate opdrachtgevers recent hebben samengebracht.’ Het team van Creative Animal telt zo’n 70 mensen: creatieven, technici, account- en projectmanagers. ‘Zij bundelen ruime ervaring en specifieke kennis in onze onderscheidende propositie naar de markt. We zijn technisch inventief en creatief, we zorgen voor optimale beeld/ en geluidskwaliteit, dat zit in ons DNA´, claimt Van der Heide. Huidige klanten als ING, Nationale Nederlanden en ASML behoren tot de opdrachtgevers van het eerste uur. Deze multinationals werken met Creative Animal voor zowel hun interne als externe communicatieprojecten. ´Denk aan het online organiseren van events met tienduizenden toeschouwers die interactief deelnemen. Met name voor interne communicatie overbruggen we digitaal afstanden. Immers, hoe bereik je medewerkers van internationaal opererende organisaties het beste met een eenduidig en overtuigend verhaal?’

Partner

Met overtuigend doelt Van der Heide niet alleen op de inhoud. Cruciaal is immers de impact: hoe komt het verhaal het beste over? Dat is vooral het specialisme van Jasper Steenkamp: ‘We proberen met visuele technieken een unieke beleving te creëren en daarmee de boodschap te versterken. Van 3D en augmented reality tot animaties, het is allemaal in te passen.’ Precies dat is de reden, waarom Creative Animal zich presenteert als partner, als meedenker in de ontwikkeling van het meest effectieve concept. ‘Wij kennen de mogelijkheden. We hebben bovendien de meest geavanceerde technologieën en mensen in huis, die vanuit die technologie creativiteit kunnen toevoegen. Dat levert meerwaarde op voor eventorganisatoren, agencies en corporate opdrachtgevers. Omdat wij weten wat kan, hoe creatieve invullingen werken en wat die vereisen, kunnen we het denkproces richting eindproduct verder inkleuren en optimaliseren’, zegt Steenkamp. ‘Door dicht op de klant te zitten, helpen we hen om van hun verhaal een impactvolle en unieke experience te maken.’

Stoutste dromen

Bij Creative Animal zijn ze nog lang niet uitgeleerd, zeggen ze zelf. ‘We doen elk project opnieuw weer ervaring op. Streams kan iedereen aanbieden. Maar hoe je virtuele functies met fysieke nog beter kunt combineren en tegelijk interactie en beleving inbouwt, is nog altijd volop in ontwikkeling. Hoe gaaf zou het bijvoorbeeld zijn als je, ongeacht de plek op aarde waar je bent, met tal van collega’s tegelijk door een VR bril in 3D een een nieuw product leert kennen of een complexe machine bedienen?’ Creative Animal ziet zichzelf als voorloper en zet daar vol op in: ‘Het heeft alles te maken met inventiviteit, met hoe je creativiteit vertaalt naar technologie’, stelt Van der Heide. ‘We zijn dagelijks bezig om de stoutste virtuele dromen waar te maken.’

Door > Henny Beijer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!