Creative Animal vertelt spraakmakende verhalenCreative Animal vertelt spraakmakende verhalen
Back Back Visie

Creative Animal vertelt spraakmakende verhalen

20 september 2021

Hoe vertel je als organisatie je verhaal zó, dat de impact ervan op je publiek groter is dan het louter aanhoren? Wat zorgt daadwerkelijk voor verbinding, voor verwondering en beleving? Bij Creative Animal kennen ze het antwoord: storytelling met de magie van video en digital en virtual experiences. ‘Wij verrijken en verspreiden de verhalen die organisaties met hun interne of externe doelgroepen willen delen’, zegt Chief Creative Business Officer Fiona Arens. ‘En dat doen we op basis van creativiteit, de mensen, technische- & studiofaciliteiten en jarenlange ervaring. Ons streven is de ambities en doelstellingen en verwachtingen van onze opdrachtgevers te overtreffen. Of het nu gaat om een webinar of om een megaproject, we laten geen mogelijkheid onbenut om dat voor elkaar te krijgen.’  

  • Creative Animal vertelt spraakmakende verhalen

Synergie

Het voormalige videocentrum op het Media Park in Hilversum biedt ruim onderdak aan het zestig man sterke team van Creative Animal. De creatieve hotspot draagt de veelzeggende naam ‘Home of Storytellers’. Het is niet geheel toevallig dat Arens en haar staf juist daar hun werkplek hebben gevonden: ‘Het heeft alles te maken met NEP, dat hier volop actief is. Wijzelf zijn voortgekomen uit de creatieve afdelingen van NEP en Faber Audiovisuals, ook onderdeel van de internationale NEP Group.’ Concentratie van activiteiten dus wat de efficiency ten goede zal komen en waarmee de opdrachtgevers nog completer bediend kunnen worden: ‘Wij zijn als Creative Animal niet per se aan de televisie- en studio-omgeving gebonden, we werken op alle plekken waar het moet. Bovendien, je kunt overal een webstudio inrichten. Maar het spreekt voor zich dat het hebben van alle vereiste faciliteiten, plus de technische know how en het innovatieve vermogen van onze collega’s in de directe nabijheid natuurlijk wel grote voordelen biedt.’

Workflow

Arens en haar collega Marco van Norel, die verantwoordelijk is voor business growth en partnerships, zien de laatste jaren een verschuiving in de vraag van organisaties rond zakelijke evenementen: ‘Er wordt vaker vooraf nagedacht over het waarom van de activiteit, over wat het vraagstuk is en welke oplossing daar het beste bij past’, stelt Van Norel. ‘Anno 2021 beschikken we over een breed scala aan middelen om de boodschap te kunnen vertalen naar impactvolle video-oplossingen, waarbij - mede ingegeven door de actualiteit - virtuele opties ‘steeds vaker oppoppen.’ En die hebben een heel eigen dynamiek, weten Arens en Van Norel ondertussen uit ervaring. ‘We hebben gezien dat het voor opdrachtgevers uiteindelijk veel beter werkt om alles wat daarbij komt kijken op één plek te beleggen. Ook als er voor deeltaken andere partijen bij betrokken zijn, zijn wij het primaire aanspreekpunt. De workflow die virtuele, maar ook hybride evenementen met zich meebrengen, vereisen controle, juist omdat het soms complexer is dan op het eerste gezicht lijkt. Denk alleen al aan de techniek, daar moet je wel zicht op hebben.’ Van Norel wijst erop, dat ons land maar weinig bedrijven kent, die dit op de gewenste schaal kunnen leveren. ‘In dat opzicht speelt ons internationale netwerk zeker ook een rol. Het garandeert bovendien continuïteit’, voegt Arens toe. ‘Waar ik meteen aan wil toevoegen, dat kleine projecten ons net zo lief zijn als grote. Voor ons is het verhaal dat verteld moet worden de drijfveer, daar draait het om. Eigenlijk van concept tot executie.’

Volwaardig

Wordt het dan een talkshow, of een serie webinars? Een audiovisuele presentatie of een interactieve sessie? De vorm is voor Creative Animal altijd maatwerk, de inhoud altijd leidend. Mensen verleiden, in beweging brengen en verbinden. Live en hybride, maar zeker ook volledig virtueel. Creative Animal verwacht, dat virtueel als volwaardig alternatief zal blijven bestaan. ‘De techniek heeft zich bewezen. En de ontwikkelingen staan niet stil. We kunnen mensen over de hele wereld met elkaar verbinden en elkaar laten ontmoeten en spreken. Ook als een deel van die mensen aanwezig is bij het event en een deel het online volgt. Wijzelf zoeken hierin continu naar nieuwe kansen en mogelijkheden om die momenten zodanig attractief in te kleuren, dat ze tot unieke belevenissen uitgroeien.’

Door > Henny Beijer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!