Back Back Achter de schermen

creatief

18 oktober 2006

ik ga het kort houden, tenmiste dat probeer ik. Inmiddels draai ik al een flinke tijd mee in evenementen land. En wat ik echt heel bijzonder vind is het gebrek aan orginaliteit. Tuurlijk er zijn zo af en toe wel wat vernieuwingen te zien en soms ook geweldige evenementen, maar echte innovatie’s, tja ik kom ze bijna niet tegen. Natuurlijk heb ik wel eens gesprekken met de bureaus hierover en vaak hoor je dan dat de klant dat niet wil. Vandaar dus deze entry. Graag wil ik weten waarom er zo weinig echt creatieve ideeen zijn. (ja er zijn we wel wat, maar die zijn toch echt in de minderheid) Zijn de klanten laf? Kunnen jullie de klanten niet overtuigen? Is er stomweg niets nieuws meer te bedenken? Of is het wel handig om beproefde concepten in te zetten? Zijn de budgetten te laag? Enfin ik ben benieuwd

ik wil graag zelf een klein voorzetje doen: volgens mij is organiseren een echt beta vak, waar het bedenken van iets nieuws een typische alpha vaardigheid is. Aangezien de bureaus nog altijd aangeduid worden met ‘organisatie bureau’ lijkt het me dat daar het zwaarte punt ligt. ben benieuwd wat jullie hiervan denken.

en dan nog iets heel anders, heb je vaak dezelfde gesprekken en wil je dat wat vermakelijker maken, kijk dan eens bij onze methode misschien handig.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!