
Standen- en interieurbouwbedrijf Creaplan uit Nazareth, België en For Live uit Amersfoort, specialist in live communicatieprojecten, bundelen de krachten. De transactie valt binnen de internationale groeistrategie van beide bedrijven en luidt het begin in van een internationaal groepsverhaal. Die groep zal zich toeleggen op het volledige scala binnen de merkcommunicatie, van live events en stands enerzijds tot zakelijke interieurs en experience centers anderzijds, met elk een sterk online focus.
Match op vlak van aanbod en DNA
Voor Creaplan CEO Michael Debaveye was de match tussen beide bedrijven snel duidelijk. ‘Waar wij stands, interieurs en displays aanbieden, kunnen onze klanten nu rekenen op de expertise van For Live voor al hun wensen omtrent event interieurs, audiovisuele toepassingen en online broadcasting. Beide bedrijven zijn zeer complementair. Ook geografisch versterken we elkaar: Creaplan verstevigt haar positie op de Nederlandse markt, For Live zet voet aan wal in België.’ Beide bedrijven profileren zich als premium spelers met kwaliteit centraal geworteld in het DNA.
Van Eurovisiesongfestival tot WK schaatsen
For Live levert facilitaire oplossingen – audio, verlichting, rigging en meer – voor live communicatieprojecten. Het bedrijf uit Amersfoort richt zich op productiehuizen, eventbureaus en inhouse eventafdelingen, met een sterke focus op de corporate- en sporteventmarkt. For Live is zo’n tien jaar geleden opgericht en werd al betrokken bij meer dan 1000 producties, van het Eurovisiesongfestival tot het WK schaatsen in Thialf evenals bij talrijke interne events zoals aandeelhoudersvergaderingen en productpresentaties voor corporates als KPN, Amstel, Rabobank, KLM en meer.