Back Back Nieuws

Co-Creation en LEF! centraal in jubileumjaar HSMAI

20 januari 2009
De HSMAI gaf op maandag 19 januari, tijdens haar traditioneel drukbezochte Nieuwjaarsreceptie, het startschot voor een bijzonder themajaar: het 40-jarig bestaan van de vereniging. In de onlangs heropende Heineken Experience werden de aanwezigen dan ook niet alleen geïnformeerd over het nieuwe jaarthema (HSMAI: 40 years of Co-Creation), maar ook over de diverse jubileum activiteiten.

Het vinden van een nieuw jaarthema dat niet alleen naadloos zou aansluiten bij de huidige (economische) tijdgeest maar tegelijkertijd de essentie van 40 jaar HSMAI zou samenvatten viel in eerste instantie nog niet mee.

HSMAI voorzitter Marja van Reijn van Global Refund: “De HSMAI kenmerkt zich door een grote hoeveelheid aan activiteiten, aandachtsgebieden en invalshoeken. Denk hierbij aan kennisdeling, inspiratie, innovatie, passie, leiderschap etc. etc. Maar de toenemende roep uit het bedrijfsleven om ‘meer samenwerking’ tussen marktpartijen (om de economische uitdagingen effectiever het hoofd te kunnen bieden) bracht uiteindelijk het antwoord: co-creatie! Co-creatie is een manier om door het delen van kennis, middelen en interactie tussen verschillende marktpartijen meer met elkaar te kunnen bereiken. Het is echter tegelijkertijd kenmerkend voor het functioneren van de HSMAI dat voor het merendeel van haar activiteiten afhankelijk is van de mate van- en medewerking tussen steeds wisselende marktpartijen binnen en buiten haar branche.”

Nieuw! 100% LEF in Hospitality
Naast haar reguliere maandelijkse bijeenkomsten, trainingen en think tanks komt de HSMAI in 2009 met twee aanvullende jubileum producties. Het betreft een ‘100% LEF in Hospitality’ jubileumboek en een award met dezelfde naamgeving.

“In het kader van ons jubileumjaar wilden we iets speciaals en onderscheidends brengen waar wij ook als vereniging voor warm lopen. In samenwerking met onze partner Bakker Communicatie kwamen wij op het thema ‘LEF’ iets waaraan in het bedrijfsleven (en misschien wel onze maatschappij als geheel) meer en meer behoefte lijkt te ontstaan. Het zijn uiteindelijk de mensen met lef die, vaak tegen de stroom in, een succesvol nieuw product of concept brengen: de smaakmakers en tot de verbeelding sprekende ondernemers binnen onze branche met andere woorden” aldus Hans Poortvliet, managing director van HSMAI Nederland. “Wij gaan in 2009 een boek rondom deze mensen produceren en één van hen ontvangt tevens in november de ‘100% LEF in Hospitality Award."


 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!