CM.com Circuit Zandvoort & The Event Company: altijd sterk met de kracht van verbeeldingCM.com Circuit Zandvoort & The Event Company: altijd sterk met de kracht van verbeelding
Back Back Opdrachtgever aan het woord

CM.com Circuit Zandvoort & The Event Company: altijd sterk met de kracht van verbeelding

24 maart 2023

Ze lijken naadloos op elkaar aan te sluiten: de eisen die Maurits van den Bosch van The Event Company stelt aan een venue en de veelzijdigheid van het CM.com Circuit Zandvoort als evenementenlocatie. Samen met Niels Verhoog, Sales & Partnershipmanager CM.com Circuit Zandvoort vertelt hij over het onderscheidende vermogen van CM.com Circuit Zandvoort en daarmee over de meerwaarde van hun succesvolle partnership. ‘The Event Company kijkt altijd of een locatie tot de verbeelding spreekt en of daar een absolute toegevoegde waarde uit voortkomt.’ De perfecte match!

‘Als je in je save the date al met een venue komt die zonder twijfel bijdraagt aan een hoge verwachtingen – zoals CM.com Circuit Zandvoort – dan doet dat het natuurlijk meteen heel goed’, start Maurits van den Bosch van The Event Company zijn verhaal. ‘Bij The Event Company denken we niet alleen aan eventmanagement, maar ook aan beleving, styling, gastronomie, content en logistiek. Kunnen we verwachtingen overtreffen? In samenwerking met het Circuit kun je al die disciplines heel goed afvinken. Door met elkaar samen te werken en de disciplines met elkaar te verbinden kunnen we onderscheidend vermogen bieden. En dat lukt bij Circuit echt fantastisch!’

Lounges, pitboxen, hoofdtribune, paddocks

De diversiteit zit hem bij CM.com Circuit Zandvoort niet alleen in de vele verschillende locaties binnen de venue – er zijn 45 ruimtes die het circuit geschikt maken voor bijvoorbeeld congressen tot 500 personen met o.a. lounges, pitboxen, de hoofdtribune en ruime paddocks van 3000m2 – maar ook in hoe je die venues creatief in kunt zetten. Voor merkactivaties, productlanceringen, bedrijfsevenementen, congressen maar ook sport- of teamdagen en zelf festivals. Maurits: ‘Heel prettig, al die verschillende type evenementen kunnen perfect plaatsvinden bij het Circuit. Bovendien: ze staan nooit te kijken van een vraag. Of dat nu om logistieke vragen, beleving of creativiteit gaat. Ze kunnen in vier tot zes weken een F1 Grand Prix opbouwen, dan kijken ze ook niet op van een evenement voor 1000 personen’, lacht hij.

Diversiteit van het circuit laten werken

Een activatie voor een automerk is natuurlijk een makkelijk een-tweetje bij een locatie als het Circuit, maar juíst ook duurzaamheid, innovatie, techniek, IT en sport zijn hele passende thema’s voor evenementen. ‘Het mooiste is als een opdrachtgever zijn doelstelling kan behalen door verschillende facetten van onze locatie in te zetten’, vult Niels aan. ‘Qua beleving en storytelling, met het verwonderen van gasten, maar ook op facilitair gebied. Als je daar dan de aftermovies van terugkijkt, dan verschijnt er wel een hele grote glimlach op je gezicht.’

Door een effectieve combinatie van de zalen en alle hospitality-mogelijkheden, activiteiten op het terrein én het slim gebruik maken van het circuit als achtergrond, willen ze bij CM.com Circuit Zandvoort de evenementen die daar plaatsvinden altijd relevant maken. Niels: ‘Dat doen we door niet alleen een link te leggen met de autosport, maar ook juist met topsport in het algemeen, of met maatschappelijke ontwikkeling, innovatie en onze ligging aan de kust. We willen de beleving die bij het Circuit hoort altijd een plek geven en de diversiteit laten werken. Dat kan op heel veel verschillende manieren: door een slalomcompetitie op de paddock, door te simracen in Racesquare, een pitstop na te bootsen in een pitbox, of een gastspreker uit de autosport uit te nodigen. Zo is een evenement op het CM.com Circuit Zandvoort toegankelijk en laagdrempelig, terwijl je wel op jouw manier die link legt en gebruik maakt van de omgeving.’

High creëren voor je gast

Maurits heeft voorbeelden te over van spectaculaire evenementen die The Event Company bij CM.com Circuit Zandvoort organiseerde: ‘Ontvangst in de lounge, de tribunes waar je de Oranje-zee levendig voor je ziet en dan letterlijk een verdieping lager de pitstraat waar je in een auto mag stappen, mee het Circuit op. Dan creëer je wel een soort high voor de gast!’ Ook merkactivaties en productlanceringen passen perfect op CM.com Circuit Zandvoort omdat je heel veel spots hebt waar je branding kunt toepassen, en waar je tegelijkertijd ook daadwerkelijk je gasten een onwijs intense beleving kunt geven’, vult hij aan. Zoals de lancering van een elektrische laadpaal in de pitstraat of het clientevent voor 400 gasten van IT-bedrijf Datto waarvoor het hele terrein werd ingezet. Maurits: ‘Er werd gestart met presentatie, daarna ging een groep de baan op met prachtige Porsches, een andere groep deed een slipcursus of ging naar de paddock voor een dragrace en weer een andere groep deed een challenge in een pitbox om de wielen van een F1-auto te wisselen.’

Benzine en rubberbanden

Een ander evenement, dit keer bijzonder exclusief, was de merkactivatie van Aston Martin. ‘Het Circuit heeft allerlei lounges en fantastische zalen en wij bedachten: die gaan we dus niet gebruiken’, lacht Maurits. ‘We hebben een lounge ingericht in de pitbox, zodat de gasten letterlijk vanuit hun luxe comfortabele bank naar een mooie Aston Martin konden kijken. Een relatief kleine groep mensen in een zeer exclusieve omgeving, waar het nog naar benzine en rubberbanden ruikt. Erg leuk dat mensen dan direct na een presentatie bij een professionele coureur van Aston Martin mogen instappen en met 200 km per uur over het circuit racen… Van grote aantallen tot klein en exclusief. Dat zijn wel voorbeelden van hoe je bij CM.com Circuit Zandvoort onderscheidend kunt zijn!’

Tekst: Mahlee Plekker

 

 

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!