CitySense: Boven Verwachting, OndervindenCitySense: Boven Verwachting, Ondervinden
Back Back Interview

CitySense: Boven Verwachting, Ondervinden

09 april 2019

Als je even niet oplet, loop je zomaar de kans om de ingang van CitySense aan de St. Jacobsstraat in Utrecht voorbij te lopen. Onopvallend tussen kantoorpanden ligt de entree van CitySense verscholen in een hoekje. Je volgt na binnenkomst de pijlen en slaat een hoek om naar een trap naar beneden… Klopt dit wel? Maar ben je eenmaal beneden, dan… WOW! Wat een evenementenlocatie en wat een beleving!

Dimitri Chalos, eigenaar van CitySense, is blij met mijn opmerking over dat wow-effect. ‘Dat is precies wat we hier willen bereiken!’ begint hij trots. ‘Gasten hebben geen idee wat ze kunnen verwachten als ze hier binnenkomen. Onder de grond verwacht je alleen maar parkeergarages, maar als ze dan de ruimte zien, de inrichting, de kleuren, de verlichting, zo’n mooi hoog plafond… Niet voor niets is onze pay off: boven verwachting, ondervinden.’

  • Dimitri Chalos
    Dimitri Chalos
  • CitySense: Boven Verwachting, Ondervinden
  • CitySense: Boven Verwachting, Ondervinden
  • CitySense: Boven Verwachting, Ondervinden
  • CitySense: Boven Verwachting, Ondervinden
  • CitySense: Boven Verwachting, Ondervinden
  • CitySense: Boven Verwachting, Ondervinden
  • CitySense: Boven Verwachting, Ondervinden

Glimlach op het gezicht

Dimitri werkt al bijna 25 jaar in de evenementen- en cateringbranche en is pas zes jaar exploitant van CitySense. Hiervoor was hij onder andere succesvol eigenaar van Cuisine on Tour. ‘Ik was in mijn cateringleven het meest tevreden wanneer ik een snaar wist te raken en een glimlach op het gezicht van de klant wist te toveren,’ vertelt Dimitri. ‘In de 23 jaar als directeur van Cuisine on Tour was CitySense bijzaak, maar dat is nu volledig veranderd.’

PM, project- en partymanagement

Naast CitySense is Dimitri ook eigenaar van PM, Project- en Partymanagement voor tijdelijke evenementen. Dat kunnen een- of meerdaagse evenementen zijn, of juist voor een interim-periode. ‘Uit mijn tijd als cateraar weet ik dat er een continue zoektocht is naar mensen met de nodige kennis, talent, passie, gastvrijheid en die onmisbare sprankel in hun manier van doen. PM is bedoeld om zulke mensen aan te bieden aan cateraars, eventbureaus en eventlocaties. Door mijn ervaring weet ik precies wat voor type partymanagers men in deze branche zoekt Na de zeer succesvolle pilotperiode, zullen mijn eerste medewerkster Samantha Scheper en ik PM in het voorjaar van 2019 aan de markt voorstellen.’

Het Culinaire Event Bureau

Het tweede bedrijf waaraan Dimitri leidinggeeft, is CEB, het Culinaire Event Bureau. ‘CEB is voortgekomen uit de vraag vanuit mijn netwerk. Door mijn jarenlange ervaring kan ik in de rol van regisseur al mijn opdrachtgevers diensten leveren op hun eigen bedrijfslocatie of hen helpen een andere passende locatie te zoeken. Vanuit mijn netwerk kan ik alle gewenste diensten van een event verzorgen, zoals de catering, het meubilair, de decoratie en gemotiveerd personeel. Ik dacht dat ik na 23 jaar eventcatering er wel genoeg van zou hebben, maar blijkbaar zit dit dus gewoon in mijn bloed. Het grote verschil is nu wel dat ik alleen met specialisten werk die ik deels zelf in dienst heb, zoals een creatieve chef-kok en party- en projectmanagement, en de rest door specialisten laat leveren.

Gepassioneerd team

‘Door de activiteiten van CitySense, PM en CEB heb ik mijn team kunnen uitbreiden van drie naar zes leden: we hebben nu een expert voor sales, projectvoorbereiding, facilitaire en operationele diensten en partymanagement. Het zijn stuk voor stuk jonge mensen met veel passie voor het vak. Met vaderlijke trots kan ik melden dat sinds 1 januari mijn zoon Nikos Chalos als zesde teamlid bij ons werkt als chef-kok. Wij hebben het er vaak samen over gehad en keken beiden zeer uit naar een samenwerking. Dat is nu gelukt! In de toekomst willen en kunnen we meer mooie uitdagingen aangaan. Zowel bij CitySense als bij Het culinaire eventbureau voorzien wij onze gasten nu van én waarborgen creativiteit, betrouwbaarheid, ervaring en persoonlijk contact. Het is heerlijk om weer bij de klant aan tafel te zitten en met mijn team zijn wensen om te zetten in een creatie.’ Dimitri glundert wanneer hij over zijn plannen spreekt.

Van productlanceringen tot culinaire dinershows

CitySense hoeft niet vaak nee te zeggen tegen een klant, want de uitstraling trekt toch een bepaald publiek. ‘Uiteraard zijn de corporate events onze core business,’ vertelt Dimitri. ‘Grootse bedrijven zoals Nespresso, BDO en Coolblue komen geregeld bij ons voor award-uitreikingen, productlanceringen, diners, plenaire bijeenkomsten, bedrijfsfeesten of borrels. Met onze 18x3 meter wide screen zijn wij in staat een gehele beleving te maken van de boodschap die de opdrachtgever wil overbrengen. Publieksevenementen voor B2B maar ook voor B2C maken een steeds belangrijker deel van onze activiteiten uit, bij voorkeur culinaire dinershows en pop-up restaurants. Zo zijn we met een bekende nationale radiozender bezig om een evenement te organiseren. In de loop van 2019 verwachten we de eerste dinershow, waarbij gasten van een heerlijk diner en live jazzmuziek genieten. Een organisator kan bij ons alle kanten op, omdat wij alle faciliteiten in huis hebben om 350 bezoekers de avond van hun leven te bezorgen.

Intussen draaien wij twee publieksevents per maand en willen dat uitbreiden naar vier per maand,’ besluit Dimitri. ‘Wat ik wil, is iets moois neerzetten dat volledig aan ieders wensen en verwachtingen voldoet. Dat CitySense boven verwachtingen is, ondervinden gasten wanneer ze hier beneden zijn! Een gevoel van saamhorigheid, dat familiaire is precies wat CitySense haar gasten wil laten ervaren!’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!