Back Back Achter de schermen

China

18 oktober 2006

"Kom onze uit
China geïmporteerde
geldtelmachine maar lenen, mocht je hem ooit nodig hebben" was de
sarcastische opmerking van een niet nader bij naam te noemen persoon
toen ik net mijn eigen bedrijf begonnen was. Op dat moment wist ik
dat ik de juiste keuze gemaakt had..! Fluitend draaide ik me om en
liep ik weg. En fluiten doe ik nog steeds.

Verbazingwekkend hoe
snel je zakelijke netwerk zich aanpast als je voor jezelf begint.
Personen waar je voorheen wekelijks contact mee had, weten je ineens
niet meer te vinden ("Ik had je telefoonnummer niet"). Mooi om te
zien hoe zo’n relatiefilter z’n werk doet. Je weet ineens wie je de
handel wel gunt.

Als loyalty
marketeer kijk je met een andere blik naar relatie-netwerken. In
eventland wordt steen en been geklaagd over het gebrek aan loyaliteit
van klanten ten opzichte van eventbureaus. Doe je ogen eens open.
Kijk eens om je heen. Loop eens door je uitpuilende bak met
visitekaartjes. Stel jezelf eens de vraag aan wie jij 100% loyaal
bent en wie dat naar jou toe ook is. Wedden dat je tot de conclusie
komt dat je klanten uiteindelijk veel loyaler naar jou toe zijn zijn
dan je leveranciers, (oud-)collega’s, collega’s en werkgever?

In mijn geval in
ieder geval wel. En daarom fluit ik nog steeds iedere ochtend.

Groeten,

Robbert van den Bosch | UNIVENT

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!