Back Back Nieuws

Cateraar De BorrelFabriek viert 10-jarig bestaan met Mokums eerste pop-up event

01 mei 2013
Voorafgaand aan Het Officiële Moment op 30 april organiseerde de Amsterdamse evenementencateraar De Borrelfabriek afgelopen zondag 28 april een uniek pop-up event, een flashmob. Via #Borrel10 werd supersnel via Twitter ruchtbaarheid gegeven aan dit publieksevenement, wat resulteerde in een enorme opkomst.


Kleurrijke stoet

Een bonte en kleurrijke stoet van een tiental creatief en culinair opgepimpte Canta's, hét hippe stadsvervoermiddel, koninklijke beveiligers op scooters en lakeien als escorte, trok als een alternatieve rijtoer door het centrum van de hoofdstad. Met als absoluut hoogtepunt de fotogenieke Canta versie van de Gouden Koets. Op ludieke wijze werd door De BorrelFabriek aan deze, noem het de generale repetitie voor de kroning, vormgegeven. Dit alles tot grote verrassing én hilariteit van de tienduizenden passanten.


Vervolgens stond tussen 15.00 en 17.00 uur een Koninklijke Receptie op het Waagplein op het programma. Gezeten op zijn troon nam 'Prins Pils' de felicitaties van zijn Amsterdamse onderdanen in ontvangst. Zij kregen vervolgens - om de feestvreugde te verhogen - gratis bier door Zijn Moeder uitgereikt.


Verkapt personeelsuitje
'Tien jaar werkzaam zijn als cateraar in de evenementenbranche vroeg in mijn optiek om een aparte aanpak. Met dit pop-up event wilden we onze naamsbekendheid verhogen onder Amsterdammers, we haalden met dit event alle kranten, alsook radio en tv in binnen- en buitenland. We wilden onze innovatieve aanpak showen, door Amsterdam dit event cadeau te doen. Bovendien was het een ludieke insteek voor ons personeelsuitje, waarvoor we in de avonduren een trendy café hadden afgehuurd,' aldus Dennis Borrel.

 

Zakelijk partner én zus Kim Borrel: 'Met deze speciaal voor het event aangeschafte Canta's gaan we een samenwerking in de vorm van een leaseplan opzetten met Amsterdamse verzorgingshuizen. De Borrelfabriek is tenslotte een Amsterdams cateringbedrijf, een geste naar de stad. We zoeken nog bedrijven die in dit project willen stappen door een Canta te adopteren, om zo ook  merk- of firma naamsbekendheid te creëren.

Uiteraard staan wij ook open voor andere ideeën dus als er bedrijven zijn die de 10 Canta’s willen inzetten als brand activation tool, kunnen ze contact met ons opnemen.'

 

Bekijk hier een video-impressie


 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!