Carina van de LintCarina van de Lint
Back Back Interview

Carina van de Lint: 'Ik doe echt iedere dag wat ik leuk vind'

19 april 2017

Benieuwd naar de human interest-verhalen van branchegenoten? Hoe zij de toekomst van de evenementenbranche zien, wat hun grootste blunder is, wat ze willen worden als ze later groot zijn en welke gouden tip willen ze delen? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in het leven van vakgenoten. Maak deze week kennis met Event Personality Carina van de Lint, oprichter van 2-Nice Eventstyling en ondernemer sinds haar 20ste. Ze woont samen met vriend en businesspartner Marc, hun twee kindjes en een hond in een Loosdrechtse jachthaven.

Vertel eens wat over jouw bedrijf?
‘Met 2-Nice Eventstyling verzorgen wij, Marc en ik en ons personeel, de aankleding van evenementen; inrichten van de locatie, styling en concepten. Wij maken mooie dingen en brengen sfeer. Dat doen we ook met versierdekerstboom.nl; We decoreren grote kerstbomen en zetten ze, opgetuigd en al, bij bedrijven en particulieren thuis. Zo kleden we bijvoorbeeld alle Holland Casino’s aan. Dat is dus meer dan alleen een kerstboom; wij toveren het hele casino om tot kerstland. En dan hebben we nog debattafel.nl, verhuur van debattafels voor evenementen. Denk bijvoorbeeld aan het nabouwen van een DWDD-achtige setting. Dat gaat ook als een tierelier.’

Wat is jouw motto?
‘Hmm… mijn motto… Ik denk: ‘met enthousiasme kom je er wel’. Ik ben zelf ook altijd heel enthousiast en daar kom je heel ver mee. Je hebt bijvoorbeeld type muurbloempje die niet zo op de voorgrond treedt, maar wel heel enthousiast is. Daar geloof ik dan wel in. Ja, met enthousiasme lukt alles. Dat in combinatie met doorzettingsvermogen.’

Wat is het mooiste evenement dat jij hebt aangekleed?
‘Het zijn er zoveel! Maar als ik eentje moet benoemen, is dat toch de kerstaankleding van Holland Casino; in één keer 13 casino’s in kerstsferen brengen. Heerlijk om aan te werken en zit conceptueel lekker in elkaar. Wij doen de buitendecoraties, alles binnen, de gevel, noem maar op. Hiervoor hebben we moeten pitchen met ‘de grote jongens’ en Holland Casino heeft het met ons aangedurfd. Hoe gaaf is dat?! Dat was drie jaar geleden en is sindsdien een jaarlijks terugkerend project.’

Hoe zie jij de toekomst van de evenementenbranche?
‘Alles is super hightech, het wordt er niet per se gezelliger op. Op evenementen draait alles om schermen, hightech ruimtes, social media. Als ik het op ons betrek denk ik dat juist de aankleding steeds belangrijker wordt. En de styling. Het gaat meer dan ooit om de sfeer, waarbij alle zintuigen worden geprikkeld. En duurzaamheid blijft belangrijk. Dat weten we inmiddels al en het gebeurt ook. Zo hergebruiken wij ieder decorstuk, dat deden wij altijd al.’

Ben je geworden wat je had willen zijn?
‘Ik was echt ‘on a mission’. Zo wist ik al heel jong dat ik ondernemer wilde worden en iets met mijn creativiteit wilde doen. Ik heb op Nimeto in Utrecht gezeten. Ik wist toen nog niet dat ik iets met evenementen ging doen, wel dat ik iets creatiefs wilde. Ik doe echt iedere dag wat ik leuk vind. Mijn werk is mijn hobby en dat is maar goed ook, je hebt met dit werk helemaal geen tijd voor hobby’s. Wij stoppen er veel tijd in en gelukkig is dat ook makkelijk voor ons. Marc en ik kunnen aan de keukentafel ‘tussen de bedrijven door’ werkgerelateerde dingen bespreken.’

  • 2-Nice
    2-Nice
  • 2-Nice
    2-Nice
  • 2-Nice
    2-Nice
  • 2-Nice
    2-Nice
  • 2-Nice
    2-Nice
  • 2-Nice
    2-Nice

Mijn gouden tip:
‘Het zit ‘m in de details. Daar ben ik echt van; de puntjes op de i. In de styling moet het helemaal perfect zijn. Anders zou iedereen het kunnen doen.’

Deze evenementen staan steevast in mijn agenda:
‘Ik ga ieder jaar naar de Dutch Design Week en ik ben op Event’17 geweest.’

Wat is jouw favoriete muziek?
‘Oh, ik hou heel erg van een lekker Ibiza-muziekje! Ieder jaar ga ik met vriendinnen naar Ibiza, lekker dansen en drankjes doen. Er blijft weinig tijd over met mijn werk, dus die week is heilig.’

Wat is jouw grootste blunder?
‘We werken veel voor locaties en van een locatie kregen we een aanvraag met strandthema, dat was voor een huwelijk. Althans, dat dachten wij. De opdrachtgever spreek je niet, je krijgt de aanvraag door van de locatie. Alles duidde erop dat het om een trouwerij ging. Dus wij gingen helemaal los met ‘je mooiste dag’ in ons achterhoofd; glitters, strikken, hartjes toegevoegd, de strikken nog een keer extra strijken. Bleek het om een zakelijk evenement te gaan… Dat vond ik wel een blunder. Al bleek dat achteraf mee te vallen want ze vonden de aankleding perfect en waren er eigenlijk heel blij mee.’

Over vijf jaar…
‘Ben ik evengoed met 2-Nice in de weer. En ben ik evengoed lekker bezig met de inrichting voor een congrestival (een congres in festivalsfeer). Een stukje groei zouden we wel leuk vinden. Bijvoorbeeld een Holland Casino erbij. Of twee, of zes. Meer styling, meer evenementen, meer alles. Maar goed, ondertussen moeten we ook alles zelf doen. Wij zijn verantwoordelijk voor al het personeel, de financiën, de concepten, onze eigen website.’

Wat niemand van mij weet…
‘Dat is er eigenlijk niet, ik heb geen geheimen. Ik ben echt een open boek, ben heel makkelijk. Ik ben heel trouw met mijn zaak, kindjes, alles eigenlijk.’

Wat zou je nog graag kwijt willen aan de branche?
‘Blijf jezelf vernieuwen en uitdagen. Ga mee met de tand des tijds.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!