Jet BroertjesJet Broertjes
Back Back Interview

Capital C versterkt saleslinie met ervaren Jet Broertjes

08 oktober 2021

Met Jet Broertjes - de nieuwe salesmanager die ruim 12 jaar ervaring heeft in de Amsterdamse evenementenbranche en geworteld is in kunst, cultuur en monumentaal erfgoed- haalt Capital C waardevolle versterking in huis om de ambitieuze toekomstplannen concreet verder vorm te geven. ‘De herbestemming van deze voormalige diamantbeurs vind ik één van de meest spraakmakende in Amsterdam’, vertelt Jet, zichtbaar onder de indruk. ‘Onder andere de samenwerking met diverse kunstenaars en Dutch designers maakt deze plek levendig en bijzonder. Capital C is met haar rijke historie én moderne, flexibele faciliteiten hét ontmoetings- en eventcentrum voor de creatieve industrie.’

Exceptionele beleving

In haar carrière werkte Jet voor gerenoveerde historische locaties zoals Hotel Arena en Odeon. In haar rol als salesmanager bij de Beurs van Berlage was zij medeverantwoordelijk voor diens internationale groei en positionering als high-end congrescentrum. Jet: ‘Gebouwen met een rijke historie zijn dé plekken waar mensen een exceptionele ervaring beleven. Bij Capital C is de combinatie van een eigen grand café met de kunstzinnige vergader- en eventmogelijkheden op een toegankelijke locatie in hartje Amsterdam een belangrijke voorwaarde in toekomstige events. Het karakter van een gebouw en het verhaal erachter dragen in belangrijke mate bij aan een succesvolle meeting en beklijvend event. Kunst maakt emoties los, het verrast, verwondert en desoriënteert. Je wordt hier uitgenodigd tot nadenken en het ontdekken van nieuwe perspectieven.’

Nieuw bewustzijn

Ondanks dat niemand weet wat er nu precies zal gaan gebeuren lijkt een nieuw normaal in onze maatschappij steeds meer vorm te krijgen. ‘Ik ben ervan overtuigd dat de behoefte aan live ontmoetingen en sociale, zakelijke interactie onverminderd groot- wellicht groter- zal zijn’, aldus Jet. ‘Wat verandert, is de manier waarop we samenkomen. Er is zich een collectief, nieuw bewustzijn aan het vormen dat vraagt om herziening en herinventarisatie van de huidige verwachtingen van event bezoekers. In mijn ogen zijn drie pijlers cruciaal voor toekomstige events: Intimiteit, Intensiteit en Kwaliteit.’

Waardevolle content

Ten aanzien van de eerste pijler intimiteit verwacht Jet dat de groepsgrootte per event kleiner zal zijn en dat een permanente rol is weggelegd voor hybride vormen. ‘De toegevoegde waarde bij een event ligt vooral bij verbinding, beleving en digitalisering. Via bijvoorbeeld maatwerk workshops in één van de inspirerende designruimtes, kan verdieping in een bepaald thema of vraagstuk worden aangebracht. Dit brengt me op de pijler: intensiteit. Relevantie van een event is key. De bezoeker wil iets waardevols mee naar huis nemen voor zichzelf. Persoonlijke groei, ontwikkeling, sparring, inzicht, beleving en een diepere betekenis. Of letterlijk, door een aftermovie gemaakt uit spectaculaire dronebeelden. Daarom moet de boodschap en de glasheldere overdracht daarvan voldoende aandacht en ruimte krijgen.

Tenslotte is kwaliteit cruciaal. Bezoekers kunnen op een veilige en verantwoorde manier samenkomen. Heldere signage en inhouse-communicatie, duidelijke branding en juiste informatievoorziening met het karteltje van Capital C spelen daarbij een belangrijke rol. Onze eventtechniek is van onberispelijke kwaliteit en het te nuttigen eten en drinken uit ons eigen restaurant: Capital Kitchen, is duurzaam, verantwoord, lekker, gezond én een lust voor het oog.’

Building for a Day

Jet is enthousiast over het nieuwe concept waarbij je het hele pand tot je beschikking hebt: ‘Building for a Day’ en waarbij (nieuwe) medewerkers via een kick-off, onboarding of reboarding op een plezierige, creatieve en uitdagende manier herijken met de kernwaarden van je bedrijf. ‘Het concept, dat we in samenwerking met D&B Eventmarketing hebben ontwikkeld, zit goed in elkaar en biedt veel ruimte voor eigenheid en persoonlijke inbreng. Na anderhalf jaar videobellen nemen live ontmoetingen weer toe, in welke vorm dan ook. Met Building for a Day reconnect je op unieke wijze met elkaar. Door samen op reis te gaan in Capital C en de verschillende ‘lagen’ van het gebouw te verkennen leert een team elkaar beter kennen. De ontdekkingstocht eindigt boven in de spectaculaire High Light. Deze gigantische, architectonische glazen koepel biedt een indrukwekkend uitzicht over Amsterdam. De ideale plek om samen het glas te heffen op een nieuw begin.’

Door > Nathalie Schalke

 

Op de hoofdfoto: Jet Broertjes

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!