
‘Capital C is juíst bedoelt voor bedrijven die iets durven’, vertelt Lisa. ‘Ons marketingteam helpt ook voorafgaand aan een evenement graag mee om je boodschap te verspreiden. Opdrachtgevers kunnen aangeven waar wij ze bij kunnen helpen – wij denken creatief mee!’ Juist door die combinatie van creatieve zalen, de iconische High Light en de ondersteuning van het marketingteam, is Capital C de perfecte locatie voor een productlounge, premium businessdiner, awardshow of congres, de vier pijlers waar ze zich op focussen.
Katalysator voor creativiteit
Twee recente door Capital C gehoste evenementen zijn de Doodle Awards van Red Bull en de Pan Asian Awards. Tijdens de Red Bull Doodle Art World Final, was Capital C host van de speciale galerie-showcase die open was voor het publiek, met zowel de originele pen-en-papierkrabbels als de nieuwe NFT-creaties van de nationale winnaars én de locatie waar de winnaar bekend werd gemaakt. Lisa: ‘De uitreiking van de Red Bull Doodle Art was een toffe awardshow waarbij de herkenbare branding van Red Bull in het hele pand terugkwam. Je kunt je goed voorstellen dat opdrachtgevers als Red Bull heel goed passen bij onze creatieve omgeving en de manier waarop wij graag net buiten de lijntjes kleuren. Ook qua marketing hebben we dit evenement versterkt, echt een toffe partnership!’
Van ruwe tot stralende diamant
De Pan Asian Awards bleken ook een perfecte match met het creatieve en vooruitstrevende karakter van Capital C. Op 26 mei reikte het Pan Asian Collective (PAC) de eerste Pan Asian Awards uit. Melissa Korn, Programmamaker PAC vertelt: ‘Capital C heeft een kosmopolitische, creatieve allure passend bij de Pan Asian Awards, ons jaarlijks terugkerende galadiner. Als Pan Asian Collective willen wij door middel van storytelling de stereotypen van Azië voorbij en zo de beeldvorming verrijken.’
Daarnaast was voor PAC de cirkel rond door dit evenement in Capital C te organiseren: ‘In 2019 heeft een van de eerste bijeenkomsten van Pan Asian Collective op deze plek plaatsgevonden. Zowel Capital C als Pan Asian Collective heeft in de tussentijd een ware metamorfose doorgemaakt. Van een ‘diamant in the rough’ tot een stralende diamant. Verrassend genoeg vonden we elkaar weer op het juiste moment en hebben we elkaar in deze samenwerking enorm kunnen versterken.’
Echte synergie
Melissa vertelt hoe het pand de creativiteit en het doel van de Pan Asian Awards stimuleerde: ‘Doordat de glazen koepel al zo veel uitstraling en allure met zich meebrengt, hebben we onze creativiteit echt kunnen focussen op ons thema: bloom. Samen met onze creative director Yew Kee Chung zijn we tot een design gekomen dat dit thema volledig ondersteunt en goed tot zijn recht is gekomen in Capital C. De felle, levendige kleuren versterkten de uitstraling van het pand en daardoor ook ons event. Echte synergie!’
De lovende reacties van het publiek waren de kers op de taart: ‘Gasten waren verrast over de grote diversiteit aan mensen die ze aantroffen. Het publiek was een creatieve culturele mix van verschillende achtergronden en disciplines. ‘Alsof we in New York of Singapore zijn’, hoorden we zelfs. Mensen vonden de Pan Asian Awards een verrijking voor hun wereld.’
Ons pand past zich aan
Twee mooie voorbeelden die laten zien hoe goed Capital C zich voor dit soort evenementen leent. Lisa: ‘Internationaal, feestelijk, intiem of grootschalig, corporate of meer lifestyle - ons pand past zich aan!’ Capital C is niet voor niets het epicentrum voor creative thinkers!