Back Back Nieuws

Bruggen Verwiel verzorgt aftrap Going for Gold

31 maart 2008

Bruggen Verwiel Eventmarketing heeft afgelopen week de aftrap gerealiseerd voor de actie ‘Going for Gold’ in opdracht van Impact Retail. IMpact Retail is het moederbedrijf van alle vestigingen van It’s en PrijsTopper in Nederland.

Dorine van der Bruggen, commercieel directeur van Bruggen Verwiel Eventmarketing legt uit: “Impact Retail benaderde ons met de vraag om een concept te ontwikkelen voor een intern actiejaar, waarin alle 1.000 medewerkers van de filialen in Nederland op een aansprekende wijze een competitie met elkaar aangaan. Inzet daarbij is het verhogen van het bewustzijn op het gebied van kwaliteit, creativiteit en klantvriendelijkheid bij de individuele medewerkers. Opdracht was bovendien om aan te sluiten bij de sportieve hoogtepunten in 2008 zoals het EK Voetbal en de Olympische Spelen.”

“Going for Gold wordt een jaar vol live events, waarbij de medewerkers van alle filialen een sportieve strijd met elkaar aangaan. Verspreid over het jaar vinden diverse live events plaats, soms op regionaal niveau, soms landelijk met alle medewerkers op één locatie. Jack van Gelder treedt daarbij op als centrale host en als herkenbaar gezicht van de actie.”

Afgelopen week vond op een bijzondere manier de aftrap van dit actiejaar plaats. Vanuit de studio van Hulskamp in Nieuwegein vond een live webcast uitzending plaats. Alle medewerkers van alle filialen van It’s en PrijsTopper in Nederland waren van te voren op de hoogte gebracht dat ze op een bepaald tijdstip samen achter het beeldscherm moesten zitten voor deze live uitzending. Host Jack van Gelder ontving in een takshow-achtige setting vertegenwoordigers van de directie van IMpact Retail die uitleg gaven over het actiejaar. Tijdens de uitzending mochten de teams een geheimzinnige actiebox openen en werd hen de eerste opdracht voorgelegd.

Heidi Anthonis, marketing manager van IMpact Retail: “Deze live webcast was een prima manier om dit actiejaar af te trappen. We hebben zeer bewust gekozen voor een live uitzending, zodat extra nadruk werd gelegd op het collectief beleven van dit unieke moment. En het werkte zoals we verwacht hadden. De medewerkers op de filialen zijn vol energie van start gegaan met het verzinnen van team-namen en eigen logo’s. Eind mei staan de volgende live events op stapel, waarbij de teams elkaar gaan ontmoeten in de grote voetbalstadions van Nederland. Deze actie is volgens ons een schoolvoorbeeld van het strategisch inzetten en het optimaal benutten van de kracht van live events.”

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!