Back Back Nieuws

BrightLive'06 in Westergasfabriek

25 oktober 2006
BrightLive’06, de eerste editie van het live event van Bright , een techlifestyle magazine en weblog gaat op 1 december van start. BrightLive'06 is de eerste techlifestyle playground en expo over technology, design en style. In de Amsterdamse Westergasfabriek zijn de meest vooruitstrevende merken en innovatieve denkers aanwezig om hun producten, ideeën en concepten met het publiek te delen.

Een unieke opzet, dat zowel een redactionele, academische als gesponsorde invulling kent. Verschillende namen en merken hebben zich al aan BrightLive verbonden. Motorola, Vertu, Appoint, MacHouse, BisPublishers, Design Academy Eindhoven, Bright Lab, Siemens, FED Creations, en Makayama Interactive zijn erbij. Canon viert zelfs de 10e verjaardag van de IXUS met de bezoekers van het eerste Nederlandse techlifestyle event.

Tijdschrift en weblog Bright richten zich op ideeën die sublieme vernieuwing en vooruitgang in zich hebben. De toepassing van die ideeën kan heel breed zijn: mobile, design, speed, city, fashion, music, office, cult, travel, science en sport. "Die breedte vind je straks ook weer terug tijdens het event in de Westergasfbriek", vertelt organisator Oscar Kneppers, uitgever van Bright.

"MacHouse maakt Apple's genialiteit tot een beleving, je kunt de exclusiviteit van Vertu ervaren en tijdens BrightLive lanceren we Bright.TV, een nieuw initiatief van Bright en Makyama Interactive met dagelijkss techlifestyle videoseries voor elk mobiel apparaat. De stormvloed aan innovatieve creativiteit die tijdschrift Bright elke maand en de website bright.nl elke dag bieden, ervaar je straks dus als live-programma".

BrightLive heeft, net als Bright, redactionele en gesponsorde onderdelen. Daarnaast heeft Bright ook hogescholen en universiteiten uitgenodigd deel te nemen met een selectie van het beste wat hun studenten voortbrengen. "Bright Lab is daar een mooi voorbeeld van. Daar is te ervaren waar de huidige studenten van de TU Delft, TU Eindhoven en de Design Academy mee bezig zijn. Bijvoorbeeld een 'proto type cabinet' van Ianus Keller en een 4D Globe van Bas Haring".

Bright is ook voor de deelnemers een playground. 'The best of graduation' studenten van de Design Academy in Eindhoven komen laten zien waarom zij the best zijn. RipFactory, een nieuw bedrijf, ript je cd's ter plekke en zet ze voor je op je iPod of mp3-speler. Er is een Cell Phone Disco, een experimentele installatie waarbij het licht uit mobiele telefoons voor onverwachte lichteffecten zorgt en er zijn lichtkunstenaars die graffiti maken van LED's; Dror Staviski exposeert interactief videowerk.

Discovery laat zien wat high-def tv zo magnifiek maakt. Kneppers: "We doen iedere participant een voorstel, waarbij we uitgaan van de kracht van het merk, idee of product. Geen standaardpakketten maar maatwerk". Dat leidt ook tot aardige tegenprestaties. Zo maakt BoomChicago speciaal voor BrightLive een ingekorte versie van de voorstelling Me, MySpace en iPod, zodat deze in het BrightLive programma past. "We zijn de show onlangs gaan kijken en Boom Chicago zet de digitale levensstijl zó treffend neer dat wij het graag wilden laten zien op BrightLive", aldus Kneppers.

's Avonds is er de lancering van de eerste Amsterdamse Pecha Kucha Night. Daar krijgen bright minds een podium om nieuw creatief werk, ideeën of concepten te presenteren.

Programma
BrightLive duurt van 10.00 tot 22.00.
Van10.00 tot 18.00 uur: Playground & Expo.
Van18.00 tot 20.00 uur: Food & Entertainment; BoomChicago Show : Me, MySpace en iPod
Van 20.00 tot 22.00 uur: Eerste Amsterdamse creatieve Pecha Kucha Night.


Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!