Back Back Nieuws

Bridges organiseert teambuildingsdagen Interpolis

10 juli 2008
Bridges Learning Events organiseerde de teambuildingsdagen van de afdeling Marktmanagement Particulieren van Interpolis in Tilburg. Deze afdeling kent een nieuwe samenstelling van collega’s en disciplines, waardoor de behoefte ontstond elkaar beter én anders te leren kennen. Met als uiteindelijk doel het vormen van een hecht team. Opdracht was het samenstellen van een gevarieerd programma, waarin iedereen zich in zou kunnen vinden en waarmee het gestelde doel bereikt zou worden.

Het thema werd ‘Marktmanagement. Samen een helder moment!’. Helder Moment staat namelijk centraal in de campagne van Interpolis die momenteel loopt. In de aanloop van de teambuildingsdag is een vragenlijst aan alle medewerkers van Marktmanagement gestuurd. Hierin is gevraagd naar favorieten, passies, belangrijke momenten en waarom de medewerker heeft gekozen voor Interpolis. De ingevulde vragenlijsten zorgde voor de persoonlijke input voor het programma.

Programma
De eerste dag was ongedwongen. Tijdens de heenreis van het Interpolis hoofdkantoor in Tilburg naar Bergen aan Zee werd een ‘op maat’ spel in groepjes gespeeld. Met vragen over favoriete tv-programma’s, wie welke sport beoefend en wie welke passie heeft, kwam de groep al spelenderwijs meer over elkaar te weten. In Bergen aan Zee vond een barbecue plaats met aansluitend een feest in strandpaviljoen SB Noord. Er werd volop gebruik gemaakt van de strandspelen. De muziek was door de DJ geselecteerd uit de favoriete muziekkeuze van iedereen.

De volgende dag stond het spel ‘Wie is de Mol’ op het programma. Diverse spellen, een afwisselende mix tussen samenwerken, communicatie, lichte fysieke inspanning, denken en doen. De Mollen werden vooraf geselecteerd en geïnstrueerd. De eerste mollenstreken werden al gelijk uitgehaald. Dit zorgde voor de nodige voorpret en daarmee voor een langere beleving van de teambuildingsdagen.

Gedurende de dag wisselden (in)spanning, grote hilariteit en het alert blijven op de sabotage van de Mollen elkaar af. Tijdens de lunch, verzorgd door Blooming Hotel, was er de tussenstand om te laten zien of iedereen op het juiste spoor zat met zijn of haar verdenkingen. En tijdens de borrel de uitslag, compleet met video-filmpjes, waarin de Mollen zich kenbaar maakten.

Na afloop heeft iedereen het ‘Marktmanagement Smoelenboek’ ontvangen, waarin alles verwerkt is van de vragenlijsten. De eensgezindheid en goede sfeer tijdens de terugreis gaf al aan dat het doel zeker bereikt was.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!