Back Back Nieuws

Brandmanagement staat centraal in de grootste kroeg van Nederland

27 januari 2015
Vrienden van Amstel LIVE! is een goed voorbeeld van brandmanagement. Al jaren komen vele ‘vrienden’ van heinde en verre samen in Ahoy Rotterdam om een onvergetelijke avond te beleven. De brandmanagers van Amstel zijn continu bezig om het merk in beweging te houden: via evenementen, campagnes, activaties en innovaties. Vrienden van Amstel LIVE! is er één van. 22 januari jl opende de grootste kroeg van Nederland weer haar deuren. Deze editie mocht de Arjan van Dijk Groep weer meedenken en haar steentje bijdragen aan hét brandevent van het jaar.

Iconen
De samenwerking tussen Tribe, Amstel, Ahoy Rotterdam en de Arjan van Dijk Groep heeft de beleving van dit brandevent laten evolueren tot het een toonaangevend voorbeeld van brandexperience waarin de Amstel-waarden tot in de kleinste details zijn doorgevoerd. Gezamenlijk is er een setting bedacht en ontworpen van een ongedwongen 'avondje uit': een sfeervol marktplein met daaromheen enkele mooie restaurants, kroegen en de brouwerij; allemaal iconen van Amstel die 3D zijn nagebouwd.

Beleving
Daarnaast wordt het foodconcept in het VIP-dorp elk jaar een belangrijker onderdeel van de Vrienden van Amstel! LIVE. Foodbeleving zal de aankomende jaren prominent aanwezig zijn in het Vrienden van Amstel-concept. ‘Beleving is een essentieel onderdeel geworden van de smaak’, vertelt Roland Ernst directeur van de Arjan van Dijk Groep. ‘ Wij zijn al jaren bezig om beleving en smaak samen te laten smelten tijdens een event. Met als doel de experience van de avond te vergroten. De gast van nu heeft al veel gezien, geproefd en meegemaakt. Die verras je niet snel meer. Het is voor ons steeds weer de ultieme uitdaging om het foodconcept zo te laten aansluiten op het totaalplaatje dat men (ongemerkt) een onvergetelijk moment meemaakt wat uiteindelijk zal resulteren in een blijvende herinnering.’

Gemoedelijke pleinsfeer
Voor deze editie van de Vrienden van Amstel LIVE! is een foodbeleving gecreëerd die nauw aansluit op die ene onvergetelijke avond uit die Amstel haar gasten wil laten meemaken. Op het marktplein vonden de gasten naast de bourgondische buffetten een aantal mini belevingen zoals het nieuwe grillbuffet waar de grillmeesters ter plekke de heerlijke gerechten grilde of de Italiaanse ijsexperts die speciaal voor Amstel een proeverij hadden ontwikkeld van 5 soorten ijs, allemaal gemaakt van Amstel-bieren. Smaakmakers als de ambachtelijke wafelcorner en de authentieke kaas en noten karren zorgden voor de gemoedelijke pleinsfeer van een gezellig avondje uit met vrienden of vriendinnen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!