Back Back Nieuws

Brand activation door event gaming succes

29 juli 2009
Watersporters en vakantievierders op het IJsselmeer keken vorige week raar op. Hun anders zo rustige kleine eiland voor de kust van Muiden was voor één dag omgedoopt in het ‘Wii Sports Resort-eiland’. In opdracht van Nintendo lanceerde live marketingbureau MOVE daar voor de vaderlandse media ‘Wii Sports Resort’, de langverwachte opvolger van ’s werelds meest verkochte spel Wii Sports.

Naar eigen zeggen met succes. Aandacht in onder meer het NOS Journaal, het AD en de Volkskrant bewijzen dat de brand activation aanpak van MOVE werkt. De levensechte spelbeleving dankzij het nieuwe Wii MotionPlus-accessoire kan maar op één manier gedemonstreerd worden: door het zelf te ervaren. Dat bracht MOVE op het idee een verlaten eiland om te toveren in een ware kopie van Wii Sports Resort. Tientallen journalisten maakten kennis met de twaalf sporten die Wii Sports Resort biedt. Van power cruisen tot basketbal en van wakeboarden tot een stevige partij tafeltennis.

Productkennismaking gekoppeld aan bijzondere ervaring Bianca Stirnweis van Nintendo: “MOVE begreep uitstekend dat wij de media een unieke zintuiglijke ervaring wilden bieden, maar dan wel gekoppeld aan een intensieve kennismaking met het product. MOVE organiseerde voor ons een live brand experience.”

Bart Smulders, algemeen directeur MOVE: “Wij zoeken bij MOVE steeds meer de synergie tussen field- en eventmarketing. Dat is ook de kracht van dit concept bij deze introductie van Wii Sports Resorts. Zo creëren we een interactief contactmoment met het merk dat mensen echt raakt, verstandelijk maar vooral in hun hart. En dat is een indruk die blijft en die leidt tot mond-tot-mond reclame”

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!