Back Back Nieuws

BooklinQ: nieuw reisplatform voor de Chinese markt

24 februari 2015
Op de Dam in Amsterdam werd afgelopen 20 februari het Chinese Nieuwjaar ingeluid. Een goed moment voor de lancering van BooklinQ.com, het nieuwe online reisplatform waarmee Incentive Europe inspeelt op de groeiende vraag vanuit de Chinese reiziger.

Groeiende reismarkt
Met meer dan dertig jaar ervaring, is Incentive Europe specialist als het gaat om meetings, incentives, congressen en events. In Nederland, maar ook daarbuiten. ‘We zijn al meer dan tien jaar actief in China. De Chinese reismarkt is met een jaarlijkse groei tussen de 15 en 20 procent één van de snelst groeiende markten ter wereld en we verwachten dat deze groei zich blijft doorzetten’, vertelt directeur Rob den Hartog. Om aan deze toenemende vraag te voldoen, heeft Incentive Europe het afgelopen jaar hard gewerkt aan een nieuw online reisplatform dat zich richt op de Chinese reiziger die naar Europa wil reizen. Vrijdag 20 februari werd met vuurwerk-, martial arts-shows en natuurlijk de traditionele Leeuwendans het Chinese Nieuwjaar ingeluid op de Dam in Amsterdam. Voor Incentive Europe, medesponsor van dit evenement, het ideale moment om BooklinQ te introduceren.

Brug tussen China en Europa
De naam BooklinQ staat voor het verbinden van de moderne, actieve Chinese toerist met al het moois dat Europa als toeristische bestemming te bieden heeft. ‘De Chinese toerist heeft veel meer reiservaring dan tien jaar geleden. Dit betekent dat de Chinese reiziger meer eisen stelt als het gaat om kwalitatieve reisproducten. Zo zien wij een groeiende belangstelling voor ecotoerisme en verwachten we dat meer en meer Chinese toeristen hun reis met een specifiek doel zullen boeken. Dit vereist meer specialistische kennis vanuit de reisaanbieder, iets waar BooklinQ door onze jarenlange ervaring, ons uitgebreide netwerk in de toeristische branche en ons team aan ervaren Chinese én Europese medewerkers in zal voorzien’, aldus Den Hartog.

Bij BooklinQ kunnen Chinese reizigers terecht voor een enorme diversiteit aan reizen. Zo zijn via het reservingssysteem (low cost) vluchten bij meer dan 75 luchtvaartmaatschappijen te boeken en kunnen reizigers kiezen uit meer dan 120.000 geselecteerde hotels meer dan 100.000 villa's en appartementen in Europa en daarbuiten. Ook voor reizen op maat, groepsreizen, cruises, golfreizen, stedentrips en individuele autoreizen, maar ook losse onderdelen als autohuur, excursies, tours, evenementen, winkeltours en meer kunnen reizigers terecht bij BooklinQ.

Foto: Rob den Hartog (General Manager Incentive Europe/BooklinQ) met Wendy Wu en Sisi Cheng (China Department)

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!