Back Back Nieuws

BOE nodigt de branche uit om deel te nemen

15 september 2015
De BEST OF EVENTS 2016 (20 en 21 januari), een internationale vakbeurs voor evenementenmarketing begint vorm te krijgen. Nieuwe highlights op de beurs zijn de CARRIÈRE HUB en de MICE en TECHNOLOGIE Forums. De BEA/INA Awards zijn ook trekpleisters van de vakbeurs. En de branche is uitgenodigd om actief bij te dragen aan het bijbehorende programma. De aanmeldingsperiode voor de sprekers loopt nog. 

Voor het eerst zijn dit jaar in alle expositiehallen forums beschikbaar. Het brede aanbod laat zien dat de uitspraak van BOE dat ze het thema van evenementenmarkering uitgebreid bestrijken, terecht is. Alle forums nodigen branche experts en exposanten uit om zich aan te melden als spreker. Deelnamevoorwaarden, inschrijvingsformulieren en deadlines zijn te vinden op boe-messe.de/programm.

Forums
Het MICE Forum behandelt ontwikkelingen in de conferentiemarkt. Professionals, vakjournalisten en experts in de evenementenbranche zullen de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van MICE belichten tijdens paneldiscussies en lezingen. Ook worden lezingen gehouden over duurzaamheid in de evenementenmarkt. De Maritim Hotelgroep is één van de supporters van het forum.

Het TECHNOLOGIE Forum focust op kennisoverdracht in de evenemententechnologie. Dit forum verleent technische know-how en presenteert de huidige ontwikkelingen en toepassingsmogelijkheden van de evenemententechnologie. De onderwerpen variëren van Projectie Mapping tot het ‘1-2-3’ van de evenemententechnologie en het nieuwe model voor verordeningen voor openbare bijeenkomsten, belicht vanuit het standpunt van de organisatoren. Het aanbod wordt ondersteund door VPLT, de Vereniging voor Media en Evenemententechnologie. Er is een speelruimte van een halve dag gepland voor onderwerpen over van duurzaamheid binnen het TECHNOLOGIE Forum.

Exposanten kunnen ad-lib hun visie uitdragen bij de SPREKERSHOEK. De SPREKERSHOEK is het ‘free speech’ format van BEST OF EVENTS waar je jouw onderneming, nieuwe producten en diensten kunt presenteren. 
 
De naam van het ACTS ON STAGE Forum verraadt al hoe dit forum werkt. Exposanten van het ‘Acts’ segment krijgen de gelegenheid om zichzelf en hun vaardigheden live te presenteren in 10-minuten durende live optredens. 

De Trend Gallery is vooral innovatief. Hier worden awards uitgereikt voor producten, diensten en concepten die indrukwekkend zijn qua innovatie, kwaliteit en oplossingsgerichte benadering en pas sinds 2015 op de markt zijn. Exposanten kunnen meedingen in één van de segmenten of in de bijzondere categorie: ‘duurzaamheid’. Er is ook een bijzondere categorie voor universiteiten: ‘wetenschap’. De beste drie deelnemers in het betreffende segment mogen hun concept op de BOE presenteren.

Carrière als main topic
Een aantrekkelijk, twee-daags bijbehorend programma met expertlezingen en persoonlijk advies behandeld het onderwerp carrière op de BOE. De zogenaamde CARRIÈRE HUB wordt georganiseerd in samenwerking met Studieninstitut für Kommunikation, een instituut voor communicatie studies en kg-u Unternehmensberatung, een adviesbureau. 

Vertegenwoordigers van hoog caliber van gerenommeerde bureaus en bedrijven zoals Carsten Cramer (Sales en Marketing Directeur, Borussia Dortmund), Sven Theobald (Head of Events, Bayer), Frank Behrendt (Bestuurslid, fischerAppelt) en Tom Inden-Lohmar (Managing Partner, MAMPE Spirits) hebben al toegezegd op 20 januari 2016 en zullen interessante keynote speeches houden over merken en carrières. 

De tweede carrièredag behandelt voornamelijk de up-and-coming jonge generatie. Vertegenwoordigers van verenigingen en evenementenbureaus en wervingsconsultants informeren over ‘Carrières en Verdere Training in de Evenementenbranche’ en zijn aansluitend beschikbaar voor vragen met betrekking tot individuele loopbaantrajecten. 

BOE geeft exposanten tevens de kans om te netwerken met potentiële nieuwe werknemers. Binnen de reikwijdte van de CARRIÈRE HUB, zijn bedrijven uitgenodigd om een essentieel deel van de ‘loopbaantrajecten’ te worden en zich als een aantrekkelijk toekomstige werkgever te presenteren in hun stand, d.w.z. ‘binnen hun eigen vier muren’. De stands van de deelnemende exposanten zijn specifiek gemarkeerd langs de route.
 
BEA & INA Awards
De BEA/INA Awards worden op 20 januari voor de eerste keer uitgereikt op de BEST OF EVENTS. Zowel de INA Award als de BEA Award worden uitgereikt voor creatieve en getalenteerde live communicatie. 

Eén van de opdrachten die de mededingers naar de INA Award krijgen, is het produceren van een evenementenconcept en deze door een expertjury, bestaande uit vertegenwoordigers van bedrijven, bureaus, media- en trainingpartners en handelsverenigingen, te laten beoordelen. De opdracht is het (fictieve) 150-jarig bestaan van de lipstick en de uitvinder ervan op representatieve wijze te vieren met een evenement. 

De felbegeerde BEA Award zal voor de negende keer worden toegekend. 
Beoordelingscriteria zijn met name de creatieve aspecten en de doelgerichtheid van een evenementenconcept als instrument van marketing en bedrijfscommunicatie. De BEA Award wordt uitgereikt in zes categoriën: Corporate Event, PR/Media Event, Brand Event, Concept Award, Motivational Evenement en BEA Productie Award. Als speciale categorie geeft de BEA Productie Award erkenning voor de technische of scenografische realisatie van een ervaringsgericht project. 

Het aantal plaatsen voor deelname in de BEA/INA Awards als bezoekers is beperkt. Geïnteresseerde partijen dienen daarom niet alleen een toegangskaartje te kopen voor de beurs maar zich ook gratis aan te melden voor de Award uitreiking. Beide kan vanaf oktober via boe-messe.de

Hashtag
De BEST OF EVENTS INTERNATIONAL introduceert #BOE16 als officiële hashtag van de beurs in 2016. Geïnteresseerde vertegenwoordigers van de branche zijn gevraagd om deel te nemen in het dialoog van de sociale netwerken. BOE kan ook worden gevonden op XING en op facebook.com/boemesse.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!