GroepsfotoGroepsfoto
Back Back Nieuws

Bloggers en vloggers bezoeken DIP Nacht preview

27 maart 2017

Een vijftal influencers kregen afgelopen donderdag een voorproefje van Dit is Parkstad Nacht. Een perspreview om een aantal geselecteerde bloggers en vloggers een doorkijk te geven van wat op vrijdag 7 april te wachten staat. Een avond waarop de attracties in Parkstad samen vieren dat het precies een jaar geleden is dat Parkstad de Tourism for Tomorrow Award 2016 won. Tijdens Dit is Parkstad Nacht kunnen bezoekers - buiten de reguliere openingstijden om – de vele attracties op een andere manier beleven.

Afwisselend programma

De perspreview startte nadat de bloggers en vloggers waren ingecheckt bij Hotel SnowWorld. In Heerlen werden de influencers ontvangen bij Brasserie Mijn Streek. Nicoline Wisse Smit, Procesmanager WTTC prijs, heette de influencers welkom. Zo vertelde ze over de transformatie van de regio, het winnen van de Tourism for Tomorrow Award 2016 en gaf een doorkijk naar Dit is Parkstad Nacht. Ze benadrukte dat de attracties met Dit is Parkstad Nacht wederom laten zien hoe sterk de regio is in samenwerken. Ze noemde die samenwerking de basis van de transformatiekracht die zo eigen is voor de regio. Na een kijkje op het dak van SCHUNCK* met uitzicht over heel Parkstad volgde een 2-gangendiner bij Brasserie Mijn Streek met heel veel streekgerechten en ‘bijdehand’ bier. De preview kon van start gaan.

Volmar Delheij, Stichting Streetart, liet de groep kennismaken met de ‘Heerlen Murals’. Uitleggen waarom Heerlen dé streetart stad van Nederland wordt genoemd, was na zijn rondleiding niet meer nodig. Daarna werd het Museumplein in Kerkrade bezocht. In vogelvlucht kregen de influencers een indruk van wat er op vrijdag 7 april in Continium, Cube en Colombus staat te wachten. Allen waren zeer onder de indruk van het Columbus Earth Center met haar speciale filmtheater. De groep werd hierna in tweeën gesplitst. De ene groep mocht het Cube Design museum bewonderden en de mama bloggers konden hun geluk niet op bij de World of Bricks Lego Expositie in Continium.

De avond werd afgesloten bij SnowWorld met een spectaculair ritje in de Alpine Coaster. Hoewel de attracties Dit is Parkstad Nacht op 7 april een goed moment noemen om het zomerseizoen af te trappen, beleefden de influencers de nodige sneeuwpret. De groep hielp de nachtploeg met het prepareren van de pistes en mochten een ritje in de pistebully maken. Tot slot werd er teruggeblikt op een geslaagde avond onder het genot van een nachtmutsje in het Grand Café.

Geslaagde primeur

Het is de eerste keer dat VVV Zuid-Limburg heeft gekozen om influencers in opmaat naar een evenement een prominente rol toe te bedelen. Een opzet die is geslaagd en naar meer smaakt. Een opzet die ook door de aanwezige bloggers een perfect voorproefje werd genoemd en waarbij ze de perfecte organisatie roemden. Dat belooft veel voor Dit is Parkstad Nacht op 7 april.

Over Dit is Parkstad Nacht

Op vrijdag 7 april aanstaande vieren de attracties in Parkstad dat het precies een jaar geleden is dat de regio werd uitgeroepen tot beste reisbestemming ter wereld en de Tourism For Tomorrow Award in ontvangst nam. Een prestigieuze prijs die de regio ondermeer won voor de duurzame, toeristische transformatie op 15 jaar tijd van 0 naar 368 miljoen euro en 5.800 voltijdse banen. Een transformatie die mede te danken is aan de samenwerking binnen de regio. Een samenwerking die dankzij de Dit is Parkstad Nacht voor een groot publiek zichtbaar wordt en tevens het nieuwe toeristische seizoen inluidt. Een activiteit die mogelijk jaarlijks terugkeert.

Kijk voor meer informatie over Dit is Parkstad Nacht op parkstadnacht.nl. De perspreview en het evenement worden mede mogelijk gemaakt door VVV Zuid-Limburg, Stadsregio Parkstad en provincie Limburg.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!