
Een confrontatie met een ander soort ondernemen, zo noemt Willem van Essen de afgelopen tijd. ‘Dit is geen economische crisis, je kunt niet met iemand gaan praten en advies vragen: vertel eens, hoe heb jij dit ooit aangepakt?’ Maar ervaring genoeg. Toen Willem van Essen in 2006 directeur van Van der Kroft Events werd, had hij weliswaar geen achtergrond of opleiding in de evenementenbranche, hij had wel jaren ervaring in het internationale bedrijfsleven en de zakelijke dienstverlening. Bovendien was hij die vorige crisis ook te boven gekomen en is zijn bedrijf sinds die tijd blijven groeien. Beweging lijkt het toverwoord voor het succes van Van der Kroft en in beweging bleef het bedrijf – ook de afgelopen maanden.
Als we elkaar spreken half september, zit Van der Kroft Events midden in de drukte. Willem: ‘De herstart van het eigen bedrijf, maar ook de herstart bij opdrachtgevers. Het heeft nog geruime tijd nodig, want vanaf het moment dat de regelgeving voor een groot deel losgelaten wordt, zal alles niet meteen makkelijk gaan’, spreekt hij met een vooruitziende blik. Hoe beleefde hij de afgelopen 18 maanden?
Proefexemplaar?
Hoe bleef van der Kroft Events in beweging? Het hele artikel lees je in het nieuwe Magazine Events. Wil jij Events ook ontvangen? Meld je hier aan.