Back Back Nieuws

Bilderberg doet belangrijke stap voorwaarts met nieuw website

16 februari 2015
Bilderberg, de Nederlandse hotelgroep met 17 hotels, heeft een nieuwe website gelanceerd. De nieuwe website is een belangrijke stap voorwaarts in de strategie van Bilderberg om het aantal rechtstreekse hotel-reserveringen verder te laten groeien en klanten en gasten te binden aan het merk.

Beleving
Met de nieuwe website wil Bilderberg haar merkwaarden duidelijker uitdragen. Het ontwerp is volledig responsive, waarbij het beeldscherm meeschaalt voor een optimale beleving op zowel PC of laptop, als op tablet en smartphone. Drone video’s en schermvullende afbeeldingen nemen bezoekers mee in de belevenis die de verschillende hotels bieden. Ook aan de navigatiestructuur en presentatie van hotelarrangementen is veel aandacht besteed.

Samenwerking
De vernieuwing van de website past bij de ambitie van Bilderberg om Nederlands sterkste hotelmerk te zijn op het gebied van bijeenkomsten en weekenden weg. Bilderberg heeft voor het ontwerpen en bouwen van de front end van de website samengewerkt met Fabrique uit Rotterdam. Daarnaast is voor de reserverings-technologie van Sabre gekozen, die naadloos integreert met de managementsystemen in de hotels.

‘Het was zeer verfrissend om met een designbureau te kunnen werken dat nog niet eerder projecten had gedaan binnen de hotellerie. Dit heeft geleid tot nieuwe inzichten als het gaat om het online vertalen van onze merkwaarden en het inrichten van de navigatie. Zo is er een goede balans gevonden tussen design en conversie-optimalisatie,’ aldus Arlette Gilbert, Commercieel Directeur van Bilderberg.

Trots
‘Why settle for less? is de belofte van Bilderberg, die ze offline en nu ook online waarmaken. De aandacht voor detail die Bilderberg zo kenmerkt, hebben we vertaald door het menu achter een button te plaatsen, waardoor we meer ruimte hebben voor inspirerend beeld. Zo is het eerste deel van de site inspirerend en verleidelijk, terwijl de rest van de site gericht is op het genereren van boekingen. Het project hebben we met Bilderberg in drie maanden tijd volbracht, dat is ook iets waar we trots op zijn,’ aldus Kay Timmers, strateeg bij Fabrique. 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!