Bij Quadia zit bewegend beeld gewoon in de genenBij Quadia zit bewegend beeld gewoon in de genen
Back Back In de spotlights

Bij Quadia zit bewegend beeld gewoon in de genen

30 september 2022

Dynamiek toevoegen aan verhalen. Dat is waar de videomakers van Quadia heel graag harder voor gaan lopen. Ze pakken de meest uiteenlopende online videoklussen aan, zolang die maar effectief bijdragen aan wat er binnen marketing-, communicatie-, promotie- of e-learningprojecten moet worden bereikt. Het doel is alles bepalend. ‘Wij acteren op het snijvlak van online technologie, faciliteiten en creatie’, schetst managing director Jeroen van Rossum zijn visie. Portret van een creatieve hotspot op historische grond.  

Best grappig wel. Quadia, dat zich afficheert als videomakers in hart en nieren, huist in het voormalige Muziekpaviljoen op het Hilversumse Mediapark. En ook nog aan de Frits Spitsstraat, genoemd naar ´s lands belangrijkste radiomaker van de eeuw. Het heeft alles te maken met de Nederlandse vestiging van EMG, waar Quadia sinds 2018 onderdeel van is. EMG Nederland nu is het vroegere United en op haar beurt onderdeel van een Europees actieve dienstverlener op het gebied van televisie- en mediaproducties.

Verhalenvertellers

‘Wijzelf bestaan al ruim 16 jaar. We zijn gegroeid naar een vaste bezetting van zo'n 24 mensen, onder wie creatieven, regisseurs, producers, developpers, editors en streaming engineers. Wat ons als team onderling verbindt is onze passie voor bewegend beeld. Dat zit in onze genen. Verhalen vertellen in video; met beeld, geluid – en waar dat zinvol is of wordt gevraagd interactief – zorgen voor een totaalbeleving. Maar wel met als absolute voorwaarde, dat daarmee de vooraf gestelde communicatiedoelen worden gerealiseerd.’ Wat de opdrachtgever met de inzet van video-oplossingen beoogt, is in alles wat Quadia doet de leidraad. ‘Daar begint het mee’, legt marcom manager Frank Schröder uit, ‘creativiteit met maximaal resultaat. Wij leveren als specialisten in online-video oplossingen de formats zoals webinars en webcasts, virtual meetings, online- en hybride events en branded content de middelen om die resultaten meetbaar te boeken.’

Resultaatgericht

Direct popt het voorbeeld van klant Vattenfall op. De Zweedse energieleverancier introduceerde haar nieuwe naam en huisstijl bij de eigen medewerkers met een informatief online event. Het bedrijf wilde een moment creëren, waarin met alle collega’s bij dit historische moment stil kon worden gestaan, zonder de operationele werkzaamheden te veel te ontwrichten. De uitdaging was om medewerkers verspreid over 18 locaties gezamenlijk dit moment te laten beleven. De kort erna gehouden enquête toont overtuigende resultaten: 95 procent wist waar het merk voor staat, 87 procent sprak trots uit en 93 procent uitte zich positief over de gepresenteerde bedrijfsdoelen.

Technisch perfect

Het is een van de vele projecten, vaak voor opdrachtgevers die al meerdere jaren met Quadia werken, op de lijst van aansprekende cases die ook bijdroegen aan de eigen ontwikkeling. Een ontwikkeling die natuurlijk ook door de huidige tijdgeest in een stroomversnelling is gebracht. ‘Online heeft wederom een enorme vlucht genomen; daar zijn wij steeds op vooruit blijven lopen’, stelt Van Rossum. ‘Al sinds 2005 produceren we onder andere live webinars en events. Logisch dus dat we ook hybride heel snel konden produceren, sterker nog dat deden we eigenlijk al een tijd, alleen toen heette het nog niet zo.’ Met als ultieme vereiste, dat het technisch perfect klopt. ‘Niet voor niets hebben we ons eigen up to date online video platform, gebouwd op basis van onze ervaringen.’

Track record

Wat betreft de video faciliteiten weet Van Rossum zich gesteund door de nauwe band met EMG: ‘Niet alleen wat betreft studiofaciliteiten en edit suites hier in Hilversum, ook op locatie trekken we samen op. Dat biedt onze opdrachtgevers the best of both worlds.’ Waarmee, gezien het track record van voorheen United en nu EMG in de televisiewereld weinig te veel is gezegd, voegt Schröder toe: ‘Dit betekent, dat de standaard op het niveau van live televisie anno 2022 is. Maar wel toegepast op de eisen, die in de corporate videowereld gelden voor wat betreft budget en flexibiliteit.’ Kwaliteit, effectiviteit, creativiteit. Van concept en creatie; daar gaat ons hart sneller van kloppen.’

Tekst: Henny Beijer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!