Back Back Interview

Bianca Metzelaar: Het hart van ieder evenement zit ‘m vooral in de mensen die het doen

17 september 2014

Wie zijn je branchegenoten? Waar halen ze hun inspiratie vandaan en wat is hun droom? Waarom hebben ze voor deze branche gekozen en hoe zien ze de toekomst ervan? In Event Personality leer je je branchegenoten pas echt kennen! Dit keer maak je kennis met Bianca Metzelaar van Promotion Partners.

Wie is Bianca Metzelaar?
Eigenaar van Promotion Partners in Ouderkerk a/d Amstel. Ik ben 32 jaar, geboren in Rotterdam, heb een tijdje in Maastricht gewoond en woon nu al geruime tijd samen in Hoofddorp.

Wat is typisch ‘Bianca Metzelaar’?
Denken, durven en daadwerkelijk doen.

Beroep en bedrijf?
In 2010 ben ik in Promotion Partners gestapt als mede-eigenaar. In oktober 2012 heb ik ook de andere helft overgenomen. Promotion Partners is van origine een hospitality bureau dat promotieteams en hosts en hostesses levert voor diverse evenementen. In de loop der jaren hebben wij ons tevens gespecialiseerd in flexibel sales personeel voor cosmetica-, fashion- en retailmerken zoals Chanel, Topshop, Nestlé en Volvo. We zijn onder andere preferred supplier van de Bijenkorf en Schiphol, achter de douane in de See Buy Fly winkels. De mensen die wij inzetten bij deze ketens zijn een belangrijk onderdeel van het verkoopproces. Veel mensen komen, zonder het te weten, met het personeel van Promotion Partners in aanraking. Wij zijn een relatief klein bedrijf, maar met een groot bereik. Als eigenaar sta ik midden in het team. En ik moet zeggen dat wij een wonderbaarlijk goed team hebben, van 30 mensen in vaste dienst en nog zo’n 600 door het hele land. De prestaties van onze medewerkers in de winkels en op de vloer zijn gelijkwaardig aan die van het vaste team. Samen vormen wij een sterk team, iedereen draagt bij aan het succes van Promotion Partners.

Waarom deze branche?
Vanaf mijn 19e heb ik naast mijn studie een evenementenbureau gehad. Van daaruit ben ik gaan samenwerken met Promotion Partners. De oprichtster van Promotion Partners heeft mij de vrijheid gegund om het bedrijf en de markt te leren kennen en na een half jaar wist ik: dit moet mijn bedrijf worden! We waren destijds met 7 mensen op kantoor en we hebben het uitgebouwd tot wat het nu is. Ik ben enorm trots dat we dit als team hebben gerealiseerd. Zeker in deze tijd.

Mooiste evenement waaraan je hebt meegewerkt?
Dat zijn er veel… Maar de grote evenementen, waar Promotion Partners is ingezet, hebben wel indruk om mij gemaakt. De AutoRAI bijvoorbeeld. En de Amsterdam FashionWeek waarbij we in aanraking kwamen met veel buitenlandse opdrachtgevers. Het was een mooie ervaring om bij te dragen aan de kwaliteitsslag die FashionWeek wilde maken, door hiervoor grote aantallen ervaren personeel te leveren. Dit hebben we met ons team tijdens de vrijdagmiddagborrel goed gevierd!

Mooiste evenement dat je hebt bijgewoond?
Omdat we zo goed gaan als bedrijf, doen wij heel veel met het team. Dat kan variëren van een kerstontbijt tot een feestje bouwen op Sensation. Het zijn de momenten waarop ik denk: Wow, wat een club van mensen. Vorig jaar waren mijn ouders daar ook eens bij aanwezig. Toen dat samenkwam, was ik echt heel trots!

Wat inspireert jou?
Dat is heel simpel te beantwoorden. Dat zijn echt de mensen. Van mensen leer je de meest mooie dingen, de mensen op kantoor en op de vloer inspireren mij enorm. Mensen kunnen sfeer geven aan een evenement, zij vormen de rode draad. Daarom vind ik dit bedrijf ook zo leuk.

Waar droom je nog van?
Ik heb nog veel dromen, met name zakelijk…. Ik zou Promotion Partners nog verder willen uitdragen en bij alle grote bedrijven door laten dringen. Samen met mijn team in goede gezondheid en goede sfeer zo doorgaan. Dat is voor mij de ultieme droom.

Hoe ziet de branche er over vijf jaar uit?
Ik denk dat de branche qua organisatie en uitstraling naar een hoger niveau wordt getild, door middel van techniek en automatisering. Maar het hart van ieder evenement zit ‘m vooral in de mensen die het doen. Zij maken het geheel echt af en zorgen voor de sfeer. Toen ik Promotion Partners overnam, heb ik daar ook veel ook nagedacht. Het zijn de mensen die het maken, dat is wat wij doen. Ik denk dat dit zeker zo blijft.

Met wie uit de branche wil je graag een avondje uit eten, en waarom?
Niet met één persoon, maar de mensen van de bureaus met wie wij samenwerken. Ik ben een ander mens dan de degene die het bedrijf 36 jaar geleden heeft opgericht. Ik ben niet het type dat heel graag op de voorgrond treedt. Dus als ik dan mag kiezen met wie ik een avondje ga eten, dan kies ze ik ze allemaal tegelijk.

Wat was je grootste blunder?
Ik heb er een paar, maar ooit heb ik eens een heel domme fout gemaakt, door een e-mail te sturen naar de verkeerde persoon, waarvan de voornaam maar één letter verschilde. Dat had verstrekkende gevolgen. Ik denk dat veel mensen zich hierin wel kunnen herkennen. Ik heb er wel iets van geleerd. Sinds die tijd check ik altijd nog een keer voordat ik op ‘verzenden’ druk.

Dit weet of verwacht bijna niemand van mij…
Dat ik echt iedere dag wel even naar huis bel. Ik woon al vanaf mijn 17e uit huis, maar bel mijn ouders dus nog iedere dag. Soms ’s ochtends heel vroeg of ’s avonds heel laat. Gewoon om even te vertellen en mijn hart te luchten.

Welke wijsheid wil je graag met je branchegenoten delen?
Ik zeg altijd: als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen. Daar geloof ik echt in. Je merkt aan alle kanten, dat je dat altijd terugkrijgt. Over en weer een gunfactor, zowel zakelijk als privé, levert heel veel op.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!