De winnaars in de businesscategorieën van The Best Social Awards 2022 zijn woensdag 25 mei bekendgemaakt. Onder andere Hammerfest (Beste Agency), de YouTube-serie BOOS van BNNVARA (Beste Merk op YouTube) en Theorie Toppers (Beste Merk op TikTok) gingen er met de prijzen vandoor. De awards werden uitgereikt tijdens een feestelijke livestream, rechtstreeks vanuit REM-eiland Amsterdam. De genomineerden en winnaars zijn volledig bepaald door een deskundige jury. In totaal werden er 189 cases ingezonden.
Meerdere nominaties
Hammerfest, winnaar van de Beste Agency award, werd dit jaar genomineerd in meerdere categorieën. Dat gold ook voor GoSpooky: deze social agency werd in maar liefst vier categorieën genomineerd en won - samen met Complex Climate en SNAP Inc. - de award voor Beste Augmented Reality. Ook bol.com werd genomineerd in verschillende categorieën. Zij gingen er dit jaar vandoor met de titel Beste Community Management, dankzij het concept ‘Gerda van Accounting’.
Opmerkelijk
Net als vorig jaar werden zowel IJssalon La Dolce Borger (winnaar Beste Merk op TikTok 2021) als Theorie Toppers opnieuw genomineerd voor de categorie Beste Merk op TikTok. De winst ging dit jaar naar Theorie Toppers. Daarnaast werden ook My Jewellery en Pathé Theatres (met Dept Agency) genomineerd in deze categorie. Milieudefensie en Wefilm gingen ervandoor met de award voor Beste Positive Impact, gesponsord door Boomerang Agency. Zowel in bereik, als in de politiek en de boardroom van vervuilende bedrijven zorgde deze campagne voor grote impact.
Nieuwe categorieën
In de nieuwe categorieën bij de businessawards ging de prijs voor Beste Branded Podcast naar Marc Marie en Aaf Vinden Iets (van mediabedrijf Tonny Media). NS op Facebook (met Johnny Wonder) mocht de award voor Beste Merk op Facebook in ontvangst nemen.
Een overzicht van alle winnaars vind je hier