In dit stille jaar heeft de organisatie van Best Kept Secret niet stilgezeten. Nadat de editie van 2021 al in een vroeg stadium werd geannuleerd en alle kaartkopers zijn terugbetaald, hebben festivaldirecteur Maurits Westerik en zijn team de tijd gestoken in een nieuwe terreinindeling, programmering en merkwereld, met als resultaat een nieuwe nieuwe huisstijl en website voor het festival. Na vele gesprekken met verschillende bureaus viel de keuze op …,staat voor het bedenken en vormgeven van een identiteit en Bravoure voor het vertalen hiervan in website en online strategie.
Kleurrijk en inspirerend
De hand van …,staat is nu al volop zichtbaar in de uitingen van het festival, die kleurrijker en inspirerender zijn geworden. Het bureau vroeg kunstenaar Cecilia Ehrlich uit Madrid voor het ontwerpen van verschillende motion graphics, die elkaar afwisselen op de homepage van de website en op de sociale media van Best Kept Secret. Ook ontwikkelde …,staat de nieuwe tagline ‘Who Knows, Knows’, die het groepsgevoel onder bezoekers benadrukt en ze uitnodigt de rijke programmering van het festival te ontdekken.
Music through the lens of culture
In de vele gesprekken die in dit traject zijn gevoerd, kwam naar voren dat er voor Best Kept Secret veel kansen liggen in het uitlichten van de vele USP’s naast het muziekprogramma. Bijvoorbeeld concepten op het gebied van eten en drinken, kunst en film, naast de onontdekte area’s op het terrein.
Het festival kiest er dan ook voor om deze samenwerkingen flink uit te breiden, met onder andere De Pont museum in Tilburg, Muziekgieterij in Maastricht, BAK restaurant in Amsterdam en Kiosk Radio in Brussel. Dit alles volgens de gedachte ‘Music through the lens of culture, culture through the lens of music’, die Bravoure zelfs letterlijk toepast op de nieuwe website van Best Kept Secret.