Bekijk en beleef nieuwe technologie tijdens Media JaarcongresBekijk en beleef nieuwe technologie tijdens Media Jaarcongres
Back Back Nieuws

Bekijk en beleef nieuwe technologie tijdens Media Jaarcongres

20 juni 2017

Tijdens het Media Jaarcongres (MJC) komen de mediatoekomst en technologie dicht bij elkaar. Op 24 juni in Studio 21 op het Media Park kunnen de bezoekers van dit media-event Virtual Reality ervaren tijdens diverse demo's en de 3D-AR bril proberen van de TU studenten van Aryzon. Wie er niet bij kan zijn kan de dag toch live meemaken, want New Business Radio zal de gehele dag live verslag doen.

Alle video is tegenwoordig digitaal, en daarmee zijn er ineens nieuwe mogelijkheden ontstaan. Rondkijken in een video, het herkennen van mensen en gebeurtenissen, het koppelen van video aan informatie in alle vormen. Kunstmatige intelligentie en data-analyse zijn geen academische specialisaties meer, maar aanjagers van media innovatie. Wat betekent dit alles voor de Nederlandse mediasector? Het MJC kijkt aan de hand van verhalen, gesprekken en demo's vooruit naar wat de veranderingen in media voor de industrie betekenen. Onder andere Arjen Lubach, Arno Lubrun (Facebook Benelux) en Frank Volmer (STER) geven hun visie op 'A New World, A New Perspective'.

BuzzMaster

Niet alleen de sprekers, maar ook het publiek heeft een belangrijke functie tijdens het MJC. Dagvoorzitter Rens de Jong zal de tool BuzzMaster inzetten om meer interactie met het publiek te genereren. Met deze tool kan iedere telefoon veranderen in een afstandsbediening. Het publiek maakt via hun telefoon verbinding met een groot scherm om daar ervaringen op te delen, dat kan door te stemmen, het geven van een mening, maar ook door bijvoorbeeld vragen te stellen. Een BuzzMaster filtert de reacties en zal de leukste en beste reacties delen om zo meer interactie met de rest van het publiek te creëren

Video Quotes

Studenten van United College hebben voorafgaand aan het MJC videoquotes opgenomen. Deze worden tijdens het plenaire programma vertoond. In de video zullen Georgette Schlick, CEO FremantleMedia the Netherlands, Iris Boelhouwer, Co-CEO Endemol Shine Nederland, Lennart van der Meulen, Algemeen Directeur VPRO, René Delwel, Managing Director United, Jan-Willem van Beek, Founder Greenberry en bestuurslid Dutch Digital Agencies, Pim van der Feltz, Directeur Google Nederland en William Linders, Director content and programming van VodafoneZiggo aan het woord komen.

Virtual Reality

Naast het plenaire programma biedt het MJC ook diverse expertsessies aan. Tijdens deze sessies gaan de bezoekers dieper in op onderwerpen als data4media, virtual worlds en sport- en media innovaties. In de sessie Virtual Worlds zal de techniek achter Virtual Reality centraal staan. Er wordt ingegaan op inspirerende toepassingen van VR in de media- en erfgoedsector. Daarnaast vindt ook de kick off van het Fieldlab Virtual Worlds plaats. Maar uiteraard geeft het MJC zijn bezoekers ook de kans om dit van dichterbij te ervaren. Daarom zijn tijdens de lunch en pauzes de VR demo's te bezoeken.

Aryzon

Met je smartphone en een kartonnen viewer je wereld een nieuwe laag geven met Augmented Reality (AR). Dat is wat je doet met Aryzon, een app die AR dicht naar de consument haalt. Studenten van de Universiteit Twente hebben op kickstarter hun budget ruim binnen weten te halen met dit innovatieve idee. In tegenstelling tot andere cardboards kijk je als gebruiker niet direct tegen het scherm van je smartphone aan. Via een spiegel in combinatie met een fressnellens projecteert de Aryzon het beeld van de smartphone op een semi-transparante kunststoflaag waardoor de gebruiker de projectie ziet in zijn omgeving. Ook deze innovatie is te zien op het MJC.

New Business Radio

Vanuit de foyer zal New Business Radio verslag van het Media Jaarcongres. Daarnaast houden zij interviews met diverse sprekers. New Business Radio wordt gemaakt vanaf het Media Park, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Naast muziek draaien doen zij verslag van bijzonder ondernemerschap en dat doen ze dus op 29 juni van het Media Jaarcongres.

Over het Media Jaarcongres

Het Media Jaarcongres is een initiatief van iMMovator Cross Media Network en Beeld en Geluid. In de afgelopen tien jaar heeft het MJC zich ontwikkeld tot dé ontmoetingsplek voor de Nederlandse Media-industrie. Dus schrijf je in en kom langs op 29 juni bij Studio 21 op het Media Park in Hilversum.

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!