Back Back Achter de schermen

Bas Nadorp (BNCP||Brandexperiences & Events|): mijn momenten van 2007

26 december 2007

2007 was een raar jaar. Zo’n jaar waar je geen peil op hebt kunnen trekken. Als eenpitter ook niet zo verwonderlijk, want je weet deze week immers niet hoe volgende week eruit ziet. Een jaar dat me uiteindelijk naar nieuwe onontdekte plekken en facetten in mijn werk maar bovenal naar mijzelf leidde. En een jaar waar ik nieuwe passies en talenten bij mezelf ontdekte en die ook meteen kon praktiseren.  Maar 1 hoogtepunt?!

Als ik (hoe handig!) mijn blog namelijk per maand teruglees, komen er her en der toch wat meer pareltjes boven drijven: het in 2006 opgerichte creatieve ondernemersnetwerk SOP heeft mooie dingen gedaan in 2007 op bijzondere (gratis) locaties met steeds weer nieuwe enthousiaste aanwas. Na oprichting en bijna 2 jaar voorzitterschap wordt het echter wel tijd om in 2008 het stokje over te dragen.

Daarnaast vond ik mijzelf terug op een ander podium: die van gelegenheidsveilingmeester op de avonden van liefdadigheidsconcept Tientje voor de Liefde: geanimeerde verkoopverhalen om veel geld uit mensen hun zakken te kloppen; heel veel geld. Met al gevolg dat ik onlangs weer werd gevraagd maar nu echte kunstwerken aan de man moest brengen….

En toen landelijk netwerk Nieuwe Garde me vroeg om hun actie ‘8uur Overwerken’ te komen presenteren live op internet en ik diverse sollicitatieverzoeken kreeg n.a.v. een gastcollege wat ik gaf aan de HvA Commerciele Economie heb ik een carriere switch als spreker/belever overwogen. Allard Dericks (Sprekersplatform, red.) adviseerde me echter niet te vroeg te pieken in deze branche dus wacht ik in 2008 geduldig zijn telefoontje af.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Veel geduld was er in 2007 niet, want  – en daar is toch het hoogte punt  –  begin januari vroeg vriend en kunstenaar Jesse Limmen me of ik samen met hem zijn kind/concept De Magneetbar wilde produceren op Lowlands: een uniek concept waarbij het publiek gratis drank krijgt wanneer het een toegevoegde waarde geeft aan de sfeer in de Bar. Dus maffe optredens van hun, maar ook ‘echte’ artiesten die de verkleeddoos indoken en als matroosjes de meest intieme try-outs gaven voor een klein select doldwaas publiek. Menig muziek-, brand- en eventmanager hebben we watertandend door de tentdoeken zien kijken. En dat zag ook MOJO dus die vroegen ons al snel of we in 2008 de bar weer willen optuigen. Bij voorkeur groter, gekker en grandeuzer!

[afbeelding niet meer beschikbaar]

En dat lijkt me tevens een goede insteek voor heel 2008!

Fijne en warme dagen en een creatief succesvol 2008.

Bas Nadorp is directeur eigenaar van BNCP ||Brandexperiences & Events|.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!